zondag 8 maart 2015

Interieurinspiratie #1: Maart 2015



Hey,
Ik ben dol op interieur en ben minimaal een keer per week bezig met het zoeken van inspiratie op websites als pinterest, welke.nl, we heart it en tumblr. Interieur is voor mij meer dan alleen wat spullen bij elkaar zetten, het moet een geheel vormen, je een goed gevoel geven en bovendien helemaal mijn smaak zijn en aan mijn eisen voldoen. Daarom leek het me leuk om een nieuwe reeks aan artikelen te gaan maken. Dit wil ik ongeveer één keer in de twee maanden gaan doen. Een column met verschillende afbeeldingen die ik heb verzameld van deze websites. Zo kunnen jullie ook inspiratie opdoen en vertel ik je welke elementen ik in de foto's leuk vind. Kijk je mee?


Ik heb de foto's opgedeeld in verschillende categorieën, zo houd je wat makkelijker het overzicht. Natuurlijk kun je een element op een foto van een slaapkamer ook prima toepassen op de woonkamer, het is maar net wat jij in een afbeelding voor ideeën ziet en hoe je deze tot uiting brengt. Laten we beginnen!

Badkamer + Make-upkast:

Als make-upverslaafde vind ik het natuurlijk belangrijk om een mooie beautyhoek en badkamer te hebben, deze plaatjes zijn puur ter inspiratie en vaak haal je maar een element uit een foto wat je graag wilt namaken.Wat ik leuk vind aan de eerste foto is dat er gebruik wordt gemaakt van allemaal ouderwetse spullen, het is natuurlijk superleuk om dingen in grote potten te bewaren! Bij de tweede en derde foto zie ik dit ook weer terugkomen, doordat alles van glas is zie je de producten erdoorheen, dat vind ik tof! Op foto vier zie je een etagère, iets wat misschien niet zo praktisch is, maar wel heel erg tof staat.

De ladder op de eerste foto vind ik heel erg leuk, zo zie je toch goed wat voor spullen je hebt maar ziet het er ook leuk uit. Ook het donkere kleurengebruik op deze foto vind ik mooi bij het geheel passen. De beautyhoek op de tweede foto spreekt mij aan omdat het een hele rustige, maar toch sfeervolle ruimte is, bijna alles is wit en door hier en daar wat zachte materialen en warme kleuren te gebruiken geeft het het interieur wat meer warmte. Ook vind ik de accessoires heel erg goed gekozen. Bij de derde foto vind ik het heel er tof en ook meteen praktisch dat alles hangt, zo heb je onder de tafel genoeg ruimte en kun je er ook gemakkelijk stofzuigen. De klassieke stijl van de accessoires bevalt me wel. Voor de laatste foto geldt vooral dat ik de indeling heel erg leuk vind, het is lekker rommelig maar toch georganiseerd, daar houd ik van!

 Op de eerste foto zie je een oude, klassieke kaptafel met een mooie chique spiegel, de details in het metallic en de strakke aankleding vind ik heel erg leuk. In de badkamer op de tweede foto zie je weer zo'n toffe ladder om spullen op te zetten, ik wil dit later in mijn badkamer! De kast op foto drie is heel erg strak en de indeling ervan is zelfs een beetje rommelig, maar ik vind dat hier juist wel een leuk effect geven. Ook de landkaart erboven vind ik heel erg mooi, het zorgt voor een andere sfeer en geeft dit tafereeltje net wat meer persoonlijkheid en karakter. Ik wil ook echt heel erg graag een landkaart op mijn kamer! Op de laatste foto zie je weer een etagère, ik blijf dat heel erg leuk vinden. Deze is net wat chiquer dan die in de andere collage maar zorgt alsnog voor een lekker rommelig, maar toch overzichtelijk geheel.

Werkplek/bureau:

 Het vele hout op de eerste foto geeft de ruimte warmte en tegelijkertijd ook veel rust. De spullen op het bureau geven aan wat er op dat bureau voornamelijk gebeurd, dat vind ik altijd leuk. Net als dat er bij mij vaak schoolboeken en beautyproducten op mijn bureau liggen. Bij het tweede bureau vind ik het vooral leuk dat het toch een knus en gezellig hoekje is, maar dat er niet veel spullen liggen, dat maakt het heel clean en rustig, maar niet saai. Op de derde foto zie je iets meer van het geheel en zie je dat het bureau/werkplek heel erg betrokken is in het geheel, iets wat ik ook heel belangrijk vind. De wat oubollige accessoires geven het karakter en versterken de gezelligheid van de ruimte. Op de laatste foto is bijna alles wit, iets wat ik zelf nooit zou kunnen maar wat ik wel heel erg mooi vind. Ook het bureau en de kruk op deze foto is lekker ouderwets, met toch stijlvolle accessoires erbij wordt het niet te ouderwets en zorgt het voor de goede verhouding hiertussen.

 Een lang bureau vind ik ook heel erg cool, zo heb je veel ruimte en kun je lekker breed werken, iets wat ik ook altijd fijn vind. Wat dan natuurlijk een gevaar is, is dat je door de vele ruimte een soort van opbergplaats van je bureau maakt en er niet meer fatsoenlijk aan gewerkt kan worden. Het witte en strakke op foto twee spreekt me ook aan, wat ik mooi vind is dat er door wat schilderijen en accessoires toch wat meer kleur in de ruimte komt, dat doet goed aan de gehele uitstraling. Op de laatste foto zie ik een woonkamertafel als werkplek. Dat lijkt me ook heel erg leuk, zie hoe gezellig het eruitziet!

Slaapkamer:

De slaapkamer vind ik nooit zo interessant, ik pas het liefste alles toe op mijn slaapkamer wat ik tegenkom op inspiratiefoto's. Maar toch vind ik af en toe wel hele leuke plaatjes die ik wel opsla in mijn mapje voor wooninspiratie. Op de eerste foto zie ik een soort van inloopkast in allemaal hele toffe kleurtjes. Hoe leuk is het als je ook zo'n soort hoek in je kamer hebt? Op de tweede foto vind ik de strepen bij het bed echt heel erg cool, dit zou ik ook wel willen! Bij de derde foto gaat het wederom om wat er achter het bed gebeurt, de kamer is vrij rustig en op de muur achter het bed hangt een heerlijk kleurrijk behangetje, dat vind ik zo vrolijk en fris staan! Op de laatste foto spreekt vooral het rustige en witte me aan, zoals je merkt vind ik verschillende stijlen heel erg leuk.

 Woonkamer:

Ik ben gek op natuurstenen en daarom vind ik de enorme amethist op de eerste foto heel erg mooi, de zilveren kandelaars geven de ruimte iets klassiek, de paarse accenten vind ik mooi gevonden bij de steen en bloemen zijn altijd een goed idee voor gezelligheid in een kamer. Ook op de tweede foto speelt kleur een belangrijke rol, de kleur geel is heel duidelijk aanwezig. Hoewel ik normaal helemaal niet van geel houd, vind ik dit heel erg mooi omdat het een warme tint is bij een simpel interieur. Soms houd ik wat meer van rustig en niet te veel kleuraccenten, op foto drie zijn de basistinten wit en grijs met hier en daar wat zwart, toch is de ruimte niet saai door de verschillende soorten materiaal en verschillende tinten. Ook op de laatste foto speelt kleur een belangrijke rol, er is namelijk redelijk veel kleurverschil en dat maakt het geheel toch wat frisser en gezelliger, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit leuk vind maar het is persoonlijk wel echt mijn smaak. Ik ben gewoon gek op kleur, maar wel op een mooie manier gecombineerd.

Foto een is een redelijk moderne foto, de accessoires zijn strak vormgegeven, het ietwat oubollige plantje zorgt voor wat kleur en sfeer. Deze foto is heel simpel maar geeft de ruimte wel wat het nodig heeft. De tweede foto koos ik voornamelijk voor de prachtige lamp, ik ben dol op rosé gouden accessoires en dit is een mooi en subtiel accent in de ruimte. Ook de rest vind ik leuk ingedeeld met rustige kleuren. Op foto drie is alles vrij licht met hier en daar wat blauwe accenten, op deze manier heb ik mijn kamer ook ingericht, dat is gewoon helemaal mijn stijl. Op de laatste foto zijn grijs,wit en zwart weer de basistinten, ik blijf dat toch ook heel tof vinden, maar het staat vaak wat saai, op deze foto vind ik dat weer niet en ik kan niet zo goed uitleggen waarom ik dat vind.

Dat was alweer het artikel, hij is iets langer geworden dan eigenlijk de bedoeling was maar toch ben ik blij met het resultaat. Wat vinden jullie ervan als ik dit soort artikelen één keer in de twee maanden zo ongeveer ga maken? Laat het maar weten in de reacties!

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!

-xxx- 

Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten