zondag 16 maart 2014

SundayTalkTogether: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen

Hey, 
Het is weer zondag en dat betekent dat het weer tijd is om samen te discussiëren. Ik ga weer een stelling voor jullie opstellen en ik geef mijn eigen mening en dan is het de bedoeling dat jullie er ook over gaan nadenken. Als je er iets over wilt zeggen mag dat natuurlijk altijd! Laten we maar snel verder gaan!
De stelling van vandaag is: Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.
Wat er dus eigenlijk in deze stelling bedoeld word is dat modellen die dus extreem dun zijn, niet meer mogen werken. Hiermee word natuurlijk bedoeld dat te dunne modellen een slecht voorbeeld geven aan meisjes en dus zorgen voor extra problemen.

Mijn mening: Ik ben het eerlijk gezegd best wel eens met deze stelling, afgezien van dat het slecht is voor de  gezondheid van de modellen zelf, is het een heel erg slecht voorbeeld voor andere meiden. Het hele zelfbeeld van een persoon kan door een foto compleet veranderd worden en ernstige gevolgen hebben. Aan de andere kant is het natuurlijk een beetje onzin en moeten mensen zelf kunnen bepalen waardoor ze zich laten beïnvloeden, maar helaas gebeurt dit vaak niet. Onbewust pikken we toch meer op dan dat we misschien willen. Ik weet dat veel (vooral) jonge meisjes niet zo sterk in hun schoenen staan en dus best wel onzeker zijn, je kunt dan vind ik, niet van die foto's gebruiken. Bovendien is er niemand die naar zo'n zak botten wil kijken.

Dat was mijn mening over deze stelling. Wat vindt jij?
Wil je contact met mij opnemen? Mail dan naar: lifetalktogether@outlook.com

-xxx- Nienke

1 opmerking: