maandag 17 maart 2014

Snelle Tip: Elastiekjes van stof!

Hey,
Vandaag wil ik je een snelle tip geven over iets wat ik laatst in de winkel ontdekte. Namelijk, elastiekjes van stof. Ik liep door de DA en zocht nog even snel haarelastiekjes voor mijn nicht want we zouden de volgende dag op wintersport gaan en ze had er geen meer. Ik liep naar het rek en vond de elastiekjes en.... stoffen elastiekjes. Ik nam ze meteen mee op skivakantie en kwam razend enthousiast weer thuis. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder!


Dit zijn de elastiekjes, de een is iets groter omdat ik die al meer heb gedragen. Ze hadden ze trouwens ook in het donkerbruin. Zoals je ziet zit het net als bij een ketting een dikker stuk en vervolgens een dunner stukje en dat wisselt elkaar af.
Zoals je ziet zijn de elastieken hartstikke rekbaar en dat is fijn want dan houd het elastiek veel haar en kun je er ook nog een knot mee maken als je veel en dik haar hebt.
Zoals je ziet zijn de elastieken best wel breed, ik had ze tijdens het fotograferen even voor de grap zo neergezet en ze bleven nog staan ook!

Oké, dat waren de elastieken zelf. Laat ik nu maar snel vertellen wat ik allemaal heb ontdekt wat je kunt doen met deze elastieken.
Laten we eerst het haar even borstelen zodat het allemaal net even wat makkelijker gaat. Ik doe dit met een tangle teezer trouwens.
Opties: 
Optie 1. Een staart maken. En er mee gaan slapen.
Buig voorover en maak gewoon een staart zoals je zoals je normaal ook altijd doet.
En dan kun je hiermee gaan slapen en weet je zeker dat er geen knik in je haar zit de volgende ochtend en doordat er geen harde materialen in het elastiek zit, breekt het je haar ook niet af.
Optie 2. Een vlecht voor tijdens het slapen of als je je haar even weg wilt hebben.
Verdeel je haar in drie strengen  en vlecht zoals je normaal ook doet en zet deze vast met je wonderelastiek.
En hier kun je mee gaan slapen zodat er geen gekke knik in je haar komt of even je haar vast zetten als je het uit je gezicht wilt hebben.
Optie 3. Een strakke knot na het douchen of als je even je haar weg wilt hebben.
Dit knotje maakte ik veel als ik ging douchen of als ik een masker opdeed en zorgt ervoor dat al je haar uit je gezicht is en lekker hoog zit. Ook handig als je bijvoorbeeld gaat opruimen of schoenmaken en niet wilt dat je haar in de weg zit. Je buigt voorover en draait je haar in een bolletje en vervolgens zet je dit vast met een elastiek.
Optie 4. Een rommelige knot voor als je een bad hair day hebt.
Pak je haar bij elkaar en sla het elastiek er omheen. Doordat het elastiek lekker rekbaar is krijg je echt een hele rommelige knot.
Ik maakte deze knot ook tijdens het huiswerk maken en dat is echt heel fijn. mocht je even de deur uit moeten kan dit ook prima met deze knot.

Dit was mijn artikel over mijn nieuwe ontdekking. Ik ga de elastieken zeker nog langer gebruiken en ben echt gek op wat je er allemaal mee kan doen.

Heb jij nog ideeën wat je kunt doen met deze wonderelastieken?

Laat een reactie onder dit artikel achter of mail naar: lifetalktogether@outlook.com

-xxx- Nienke







Geen opmerkingen:

Een reactie posten