donderdag 19 maart 2015

Review: Kruidvat Bodylotions - Silk & Sensitive


Hey,
Vandaag is het weer tijd voor een review, en dit keer over een product wat ik bijna dagelijks gebruik. Ik denk dat ik niet de enige ben die het liefst een mooi zacht babyhuidje heeft, daarom gebruik ik om de dag (soms iets vaker) een lekkere bodylotion om mijn huid zacht en soepel te houden. Daarbij geeft het je lichaam meteen een lekker geurtje en voel ik me er zekerder door als ik lekker schoon en fris ruik op een natuurlijke manier. Maar de bodylotions van Nivea of Dove kosten al snel rond de 4/5 euro, dat vind ik nogal veel voor iets wat ik bijna elke dag gebruik voor mijn hele lichaam (je verbruikt dus best veel), nog een stapje verder is een bodylotion van Rituals of Kneipp, die zijn alleen voor heel af en toe omdat het anders echt onbetaalbaar wordt. Ik besloot daarom maar eens twee bodylotions te gaan kopen van het Kruidvat, gewoon om het eens te testen. Ben je benieuwd wat ik er van vind? Lees dan snel verder!




Ik nam twee verschillende bodylotions mee om te testen of er wel verschil tussen de bodylotions zit. Bij goedkope merken kan het namelijk nog wel eens zo zijn dat er wel verschillende soorten van een product zijn, maar dat ze eigenlijk in gebruik hetzelfde effect geven. Ik kan voorlopig dus wel weer even vooruit.


Ik koos voor Sensitive Almond Oil en Silk Macadamia Oil. Sensitive is voor de droge en gevoelige huid, iets wat ik zeker heb. Silk zorgt voor een zijdezachte huid en dat is natuurlijk precies wat ik wil bereiken met een bodylotion. In beide flessen zit 400 milliliter, dat is meestal de gebruikelijke inhoud van een fles bodylotion.


De Silk bodylotion belooft de huid zijdezacht te maken en subtiel te laten glanzen. De macademia olie zal de huid helpen te hydrateren, beschermen en verzorgen. Ook zal deze razendsnel intrekken. De Sensitive moet een verademing zijn voor de droge en gevoelige huid. De amandelolie en vitamine E moeten ervoor zorgen dat deze voedende ingrediënten diep de huid indringen en de huid weer zacht en soepel maken. 


Op de hand zag ik meteen het verschil tussen de lotions, links zie je Silk en rechts zie je Sensitive. Je ziet duidelijk dat de Sensitive lotion wat dikker van substantie is, iets wat aangeeft dat deze wat meer zal voeden. Ook is de kleur wat anders, Silk is net iets witter dan Sensitive, dit heeft waarschijnlijk te maken met de verschillende ingrediënten die erin zitten. Beide zien ze er goed uit.


Dit is Silk op mijn arm, een lekkere lotion, niet heel romig, niet heel dun, precies zoals een bodylotion hoort te zijn. Je gaat niet uit van een boterachtige substantie, maar van iets wat net iets vloeibaarder is dan dat. Deze lotion smeert gemakkelijk uit, heeft een lekkere substantie en trekt echt enorm snel in, dat vind ik heel prettig omdat je dan niet zo lang hoeft te wachten met aankleden en gewoon lekker je ding kan doen.


Sensitive is alsnog echt een lotion, maar wel een stuk romiger en dikker. Sensitive is dus wat meer geschikt voor de droge huid. Doordat deze lotion wat meer voedt, trekt ie ook iets lastiger in, al gaat het nog best snel. Ook over deze lotion ben ik zeer tevreden, trekt gemiddeld in, smeert prettig uit en doet zijn werk meer dan goed.


Het verschil tussen deze lotions is dus dat Silk net wat dunner van substantie is, dat Sensitive wat lastiger intrekt en ook in de geur zit een duidelijk verschil. Ik vind dat ze beide niet een heel uitgesproken geur hebben, maar ik vind de geur van beide wel heel erg lekker. Er zit dus wel degelijk verschil in deze bodylotions en dat vind ik leuk, ik ben eigenlijk heel erg tevreden over de kwaliteit van deze producten en ga ze zeker vaker kopen. Voor €1,99 per stuk neem je deze bodylotions mee. Gebruik jij wel eens bodylotion en hoe vaak, of vergeet je het steeds?

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten