donderdag 20 maart 2014

Mijn haarverzorging: Wat doe ik aan mijn haar?

Hey,
Vandaag laat ik je zien wat ik allemaal voor mijn haar gebruik aan producten om het gezond te houden en wat ik doe na het wassen en tips geef om het langer mooi te houden. Ben je benieuwd hoe ik dat doe? Lees dan verder!
Ik heb blond haar en het komt een centimeter of vijf over mijn schouders, mijn haar is vrij dik en daarom heeft het wel verzorging nodig. Ik heb niet perse lastig haar maar wel zwaar haar waardoor ik het liefst niet al te verzwarende producten gebruik.
Ten eerste laat ik je zien wat voor producten ik gebruik tijdens het douchen:
Ik gebruik niet veel producten in mijn haar tijdens het douchen, puur omdat ik denk dat het je haar alleen maar zwaarder maakt én er sneller weer vet van wordt.

1. Ik gebruik de Dermolin shampoo voor de gevoelige hoofdhuid en neem de grote van een 2 euromunt op mijn hand, masseer de shampoo goed in op mijn hoofdhuid om vervolgens de onderkant van mijn haar ook even mee te nemen. Hierna spoel ik mijn haar goed uit.

2. Dan ga ik verder met de Andrélon conditioner voor elke dag die mijn haar net dat extra voeding geeft maar het niet verschrikkelijk verzwaart. Deze breng ik aan vanaf het punt waar mijn haar van mijn hoofd af groeit tot aan de uiteindes. Dit laat ik een minuutje intrekken en spoel ik vervolgens goed uit.

Nu laat ik je zien wat ik doe als ik uit de douche kom:
Ik sla altijd onder de douche een handdoek om mijn hoofd en laat deze meestal even vijf minuten zitten zodat het vocht een beetje in de handdoek trekt en mijn haar niet kleddernat is als ik uit de douche kom. Dit ziet er natuurlijk heel erg charmant uit. :)
Heel erg charmant allemaal, maar ik draai de handdoek uit en laat hem nog even om mijn hoofd hangen.
Ik buig voorover om mijn haar voorzichtig even te drogen en haal vervolgens de handdoek van mijn hoofd af.
Dan ziet mijn haar er zo uit. Soms heeft mijn haar iets meer krullen maar meestal ziet et er zo uit. Mijn haar valt als ik uit de douche kom altijd in een midden scheiding, ik weet eigenlijk niet hoe dat komt want zo heb ik mijn scheiding nooit. Op naar de volgende stap.
Dan ga ik aan de slag met dit elastiek waar ik eerder deze week al een artikel overmaakte, kijk mee wat ik er mee doe.
Ik buig voorover, pak mijn haar bij elkaar en draai het om zichzelf heen.
Ik maak er bovenop mijn hoofd een knotje van en zet hem vast met het elastiek. Ik doe dit met dit elastiek omdat dit elastiek van stof is en je haar dus niet afbreekt en je krijgt ook geen gekke knikken in je haar.
En dat ziet er zo uit. Ik laat dit knotje het liefst een half uur zitten, maar soms heb ik daar geen tijd voor en houd ik hem maar een kwartier in. Ik ga dan meestal ontbijten of mijn make-up doen.
Na een halfuur (of kwartier) haal ik knotje eruit en ga ik verder naar de volgende stap.
Ik borstel mijn haar uit met de tangle teezer, dit gaat echt heel makkelijk en kost geen enkele moeite. Als je meer wilt weten over de tangle teezer klik dan hier.
Nu is mijn haar klaar en kan ik gaan föhnen, stijlen en krullen.
Maar het liefst laat ik mijn haar drogen aan de lucht, dit is natuurlijk het beste voor je haar.
Zo ziet mijn haar eruit als ik het aan de lucht laat drogen. Mijn scheiding zit altijd een beetje rommelig, zo valt mijn haar nou eenmaal en ik vind dat het niet eens zo raar staat maar misschien komt dat omdat ik er aan gewend ben.

Soms is er geen tijd om het te laten drogen omdat ik de deur uit moet dan föhn ik het graag. Soms krul of stijl ik het dan ook nog maar meestal niet.

Als ik mijn haar moet föhnen, wil stijlen of wil krullen gebruik ik de volgende producten:
1. Ik gebruik deze hittebeschermer van kruidvat, ik krijg vaak te horen dat hittebeschermer onzin is maar omdat ik het zekere voor het onzeker wil nemen gebruik ik toch altijd wel iets van hittebeschermer. Ik spray vooral de punten van mijn haar even goed in en kneed het een beetje door mijn haar.
Ik vind deze van kruidvat heel erg fijn en volgens mij was deze niet eens zo heel duur. Ik heb het idee dat het product mijn haar niet zo verzwaard en vrij luchtig houd.

2. Nadat ik mijn haar heb beschermt neem ik altijd wat mousse op mijn handen en breng dit aan op de aanzet en in de punten. Ik heb het idee dat mousse mijn haar net wat minder pluizig maakt na het föhnen en het zorgt er natuurlijk voor dat mijn haar net wat stugger wordt. Deze komt bij de kruidvat vandaan en is echt de goedkoopste die ik kon vinden, én bijzonder fijn!

Nadat ik deze twee producten heb aangebracht ga ik aan de slag met de föhn en eventueel daarna nog stijl maken met de stijltang of ik krul ze met de krultang.

Treatment:
Ik gebruik eigenlijk elke week een soort van treatment door een conditioner van Andrélon in mijn droge haar te smeren en dat een half uur te laten zitten, zo word mijn haar net even wat zachter dan normaal.
Ik gebruik daarvoor Andrélon perfecte puntjes intensieve conditioner en die werkt echt heel goed daarvoor. Deze conditioner is iets te zwaar om elke dag te gebruiken (dat heb ik ooit gedaan) en daarom gebruik ik hem nu zo.

Ik ben er heilig van overtuigd dat af en toe van conditioner wisselen echt goed voor je haar is, daarom gebruik ik om het half jaar ongeveer een nieuwe conditioner. Bij shampoo heb ik dat weer niet want de Dermolin shampoo gebruik ik al vanaf dat ik nog heel klein was.

Ik ga zo eens in de vijf maanden naar de kapper, laat het dan bijpunten en in laagjes knippen, dan is het wel echt nodig.
Op deze foto zie je heel goed dat ik laagjes heb.

Ik heb mijn haar nog nooit geverfd of iets dergelijks.

Ik hoop dat je wat gehad hebt aan mijn artikel en er misschien wat tips uit hebt gehaald. Mocht je nog vragen hebben kun je altijd een reactie beneden achterlaten of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com

-xxx- Nienke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten