zondag 3 augustus 2014

Inner Beauty: Jezelf Verbeteren

Hey,
In het artikel van vandaag ga ik het over iets hebben, waar je me misschien niet vaak over zult horen maar wat ik wel heel erg belangrijk vind om met jullie te delen. We zijn namelijk allemaal dagelijks bezig met onszelf verbeteren en bewijzen aan anderen dat we iets kunnen, of dat we iemand in het bijzonder zijn.Van alle dingen die we meemaken leren we, groeien we en veranderen we. We zijn altijd op zoek naar hoe we iets beter kunnen doen en hoe we onszelf nog mooier kunnen maken dan we al zijn. Elk uur, nee elke minuut, wordt er een nieuw stukje
gecreëerd, dit komt doordat we altijd dingen meemaken, de zin die ik net schreef is nu al weer verleden, zo gaat dat met alles. Zonder dat je het doorhebt ben jij hier ook altijd mee bezig, hoe jong of oud je ook bent. In het artikel van vandaag ga ik het met jullie hebben over wat ik denk dat belangrijk is, zodat je het jezelf niet te makkelijk maakt, maar ook niet gaat streven naar dingen die  onmogelijk zijn.
Lees je mee?

Het kan soms best lastig zijn om altijd te streven naar dingen en om constant door te gaan. Je hebt immers rust nodig in je hoofd om alles zo goed mogelijk te kunnen doen. Hoe blijf je rustig en hoe zorg je ervoor dat je goed blijft presteren. Dat is hét belangrijkste waar we dagelijks mee bezig zouden moeten zijn, helaas lukt dat vaak niet. Het is daarbij ook belangrijk om te makkelijk te denken over het leven. Je moet niet denken dat alles je zomaar komt aanwaaien, ik zeg altijd "Ga niet op wolken lopen want er komt een dag dat je heel hard naar beneden valt."


Niemand is perfect, toch proberen we elke dag weer om nog meer perfect te zijn dan die dag ervoor. Dat is iets wat iedereen wilt, bewijzen dat je het waard bent en bewijzen dat je alles kan. Maar moeten we ons wel altijd zo bewijzen? Zijn we dan wel echt onszelf? Of spelen we dan eigenlijk gewoon een toneelstukje? Ik ben van mening dat je niet naar niks moet streven, iedereen heeft een doel in het leven en je gaat dat op je eigen manier halen of niet halen. Ken je dat liedje van Acda en de Munnik? In dat liedje zingen ze "Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd". Een tekst waar je het over eens kunt zijn of niet. Maar het belangrijkste is, dat je zelf tevreden bent.


Er zijn ook andere manieren waarop we onszelf proberen te bewijzen, denk hierbij aan hoelang we voor de spiegel staan, hoe we met lijnen en sporten bezig zijn en hoe we willen dat we overkomen naar anderen. Waarom houdt de een zich daar meer mee bezig als de ander? Is de een onzekerder dan de ander? Dat denk ik niet, iedereen vindt iets anders belangrijk. De een is de hele dag bezig met zijn/haar uiterlijk, de ander probeert tegen iedereen aardig te zijn om een positieve uitstraling te geven naar anderen. Beide gevallen hebben een ander doel, maar ze doen precies hetzelfde, streven naar perfectie.

Over ons uiterlijk zijn we denk ik allemaal wel eens onzeker. Vooral jonge meiden en jongens hebben hier vaak last van. Toch moet je proberen om zelfverzekerd over te komen, dan zien anderen dat ook. Dus, hoofd omhoog, rug recht en smile! Ben jij blij met je wat vollere lichaam? Top! Stay confident. Ben jij trots op je rode haar? Prachtig, iedereen is anders en jij vindt dit mooi! Heb jij een moedervlek in je gezicht en zit je er niet mee? Helemaal super!! Grote voeten? Jij staat met beide benen op de grond!
Als we elkaar en elkaars mening respecteren zijn we allemaal perfect, of we nou klein, groot, dik, dun of paars haar hebben. Iedereen leeft volgens hetzelfde principe. Iedereen haalt het beste uit zichzelf en doet dit op zijn of haar eigen manier en tempo. Not amused door iemands gedrag? Zeg er iets van op een nette manier. Van elkaar kun je leren, dat is inspirerend aan mensen, je leert van elkaar.

 
Het klinkt misschien een beetje stom maar het is heel belangrijk om eerst van jezelf te houden voordat je van anderen kunt houden. Hoe kun je iemand nou liefde geven als je jezelf niet eens liefde kunt geven? Vindt jij jezelf niet leuk? Werk eraan! Wat vindt je niet leuk aan jezelf en hoe komt dat? Waarom reageer je op een bepaalde manier in een bepaalde situatie? Beantwoord deze vragen voor jezelf en je zult erachter komen dat niet alles perse door jouzelf komt. Het kan ook zo zijn dat doordat er in je verleden iets gebeurt is waardoor je nu een bepaalt gedrag vertoond. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mensen die gepest zijn, die zullen nooit nog eens gepest willen worden en doen of zeggen daarom misschien af en toe rare dingen. Dit is menselijk en niets om je voor te schamen! Als we dit van elkaar respecteren, komen we al een heel eind. Begripvol zijn naar anderen kan veel helpen. Ik geef even een voorbeeld. Je bent in de supermarkt en wilt afrekenen, de kassière doet helemaal niet vriendelijk tegen je. Dan kun je meteen bij jezelf denken: Wat een stom mokkel, ik kan er toch ook niks aan doen dat zij een rotdag heeft. Maar je kunt ook denken: Misschien is het net uit met haar relatie, is ze ongesteld of is haar kat vanochtend overleden. Je weet niet wat er in haar hoofd omgaat dus oordeel niet van tevoren. Neem dus afstand en laat haar. Denk twee keer na voordat je iets zegt of doet. Je weet niet wat er aan de hand is.

Dit was even een ander artikel als normaal, een artikel waarvan je nadat je het gelezen hebt, er misschien even over na moet denken wat je precies hebt gelezen. Ik heb geprobeerd om hier en daar neutraal van mening te zijn en om af en toe wel mijn mening te geven. Ik hoop dat je begrijpt dat dit dan ook alleen mijn mening is. Je mag zelf bedenken wat je er van vind. Ik hoop dat je dit leuk vond, ook al is het een beetje een andere onderwerp als normaal. Ik wilde graag eens een beetje de diepte in gaan, maar het toch op een luchtige manier brengen. Ik hoop dat dat is gelukt?

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten