maandag 5 mei 2014

How-To: 3 Manieren waar je kunt shapen!

Hey en welkom,
Shapen is een term die we tegenwoordig steeds vaker horen, shapen is helemaal hot. Lang wilde ik hier niets van weten en vond ik het onzin om je gezicht te vervormen je moest het er immers maar mee doen zoals je geboren was. Daar ben ik een maand geleden op teruggekomen en nu vind ik het helemaal fantastisch! Vandaag vertel ik je wat shapen nou precies is en laat ik je drie manieren zien hoe je kunt shapen, dat wil zeggen op drie plaatsen. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!


Eerst leg ik je uit wat shapen is. Shapen houd in dat je met behulp van een poeder donkerder dan je eigen huidskleur sommige delen meer naar voren laat komen en op sommige plaatsen meer schaduw creëert. Zo kun je met alleen maar wat poeder je gezicht een beetje een andere vorm geven. Heb je een rond hoofd? Dan maak je hem wat smaller! Heb je een brede neus? Maak hem wat smaller! Heb je weinig kaaklijn? Creëer er een! Heb je bijna geen kin of juist te veel kin? Pas het aan! Je kunt echt alle kanten hier mee op en ook sterren maken hier gebruik van, een van de bekendste shapingqueens is Kim Kardashian. Ik ga je dus nu drie plaatsen laten zien waar je kunt shapen, en ik vertel hoe je met highlighter nog beter je sterke punten kunt benadrukken.
  Eerst vertel ik je wat je nodig hebt:
- Een poederkwast (Ik gebruik er twee omdat ik dat fijner vind maar dat is absoluut niet nodig!)
- Een donkere blush of bronzer zonder enige glitter of shimmer (Gebruik niet een te lichte kleur anders zie je het verschil niet.)
- Een mooie highlighter die bij je huid past (Dit kan een speciale highlighter zijn, maar ook gewoon een oogschaduw zoals ik hier gebruik.)

Ik heb expres alleen maar producten gebruikt die je gewoon in de drogisterij kun verkrijgen zodat het niet te moeilijk word om er aan te komen. Ook zijn deze producten gewoon heel fijn in gebruik en valt er een goede look mee te maken.
We beginnen met de blush, dit is een blush van essence en dit is absoluut mijn favoriete blush om mee te shapen omdat er helemaal geen glitters inzitten en goed bij mijn bleke huidje past.

Zorg er voor dat je net als bij schilderen op een leeg canvas begint. Breng dus een goede foundation of BB cream aan en poeder het geheel goed af zodat de poeder die we zo gaan gebruiken makkelijk over je huid glijd.

Laten we beginnen!
Dip je kwast in de poeder en wees er niet te zuinig mee, als je te weinig poeder op je kwast neemt zet je niet genoeg schaduw. Als je later merkt dat je teveel hebt gebruikt kun je dit altijd nog vervagen met een poederkwast of met je vingers.

Nu laat ik je de drie manieren zien waarop je kunt shapen.
Manier 1: Breng aan beide kanten van je voorhoofd een beetje poeder aan in de hoekjes om je gezicht wat minder lang te doen laten lijken. 
Manier 2: Breng wat poeder aan langs je neus om hem smaller te doen laten lijken. Kijk hierbij uit dat je geen poeder onder je ogen laat komen omdat dat ervoor zorgt dat je er vermoeid uitziet.
Manier 3: Breng een beetje poeder aan onder je kin om deze wat minder groot te doen lijken. Zorg er hier wel voor dat je niet echt op je kin poeder aanbrengt want dat zorgt ervoor dat je lippen minder groot lijken. Dus niet op het puntje. Dit is ook een goede manier om je gezicht wat minder lang te laten lijken.
Neem nu wat highlighter op je kwast, hier moet je iets voorzichtiger mee zijn. Als je te veel highlighter gebruikt kun je al snel op een discobal gaan lijken. Het kan ook lijken alsof je heel erg glimt, dat wil je niet je wilt een gezonde glow. Neem dus niet te veel in een keer op je kwast, je kunt altijd nog toevoegen als je te weinig hebt gebruikt en de hoeveelheid opbouwen totdat je wel tevreden bent.
Breng de highlighter aan boven je jukbeenderen, op je neusbrug, op je cupido boog en op je kin. Je hoeft niet alle plaatsen te highlighten je kunt ook alleen de plekken accentueren waarvan je vind dat die plaatsen er uit moeten knallen.
Dit zijn drie manieren om te shapen, natuurlijk zijn er nog veel meer manieren. Ik merk dat ik het heel erg leuk vind om hier mee te experimenteren en te kijken wat nou het beste bij mijn gezicht past. 

Voor de getinte dames onder ons, als je een donkere huid hebt is het lastig om een goede poeder te vinden om mee te shapen, een tip is dan om op zoek te gaan naar een hele donkerbruine matte oogschaduw die veel pigment afgeeft, dat werkt het makkelijkst. Ga nooit voor een zwarte oogschaduw als je een donkere huidskleur hebt, een bruine kleur zorgt voor een zachtere uitstraling.

Mocht je er nou nog niet van overtuigd zijn dat shapen werkt, kijk dan even naar de eerste foto waar ik mijn poederkwast in de blush dip en nog geen poeder op heb, je ziet dan overduidelijk een verschil.

Ik hoop dat je wat aan mijn artikel hebt gehad en dat je ook eens gaat proberen wat het best bij je gezicht past. Het is heel leuk om mee te experimenteren en nieuwe dingen te ontdekken, daarbij kijk je op een heel andere manier naar je gezicht.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of een mailtje sturen naar: lifetalktogether@outlook.com Ook kun je me volgen op Instagram om op de hoogte te blijven van alles nieuwtjes rondom mijn blog!
Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx- Nienke

2 opmerkingen: