zondag 27 april 2014

How-to: Lentenagels!

Hey Lieve Lezers,
Het is lente en dat kunnen we merken aan het heerlijke weer! Mijn nagels begonnen te kriebelen en de pastelkleurige nagellak in mijn nagellakstash vroegen erom om weer gebruikt te worden. Dus dacht ik lang na over wat ik kon gaan doen. Ik wilde een nail art maken, maar aangezien ik niet zo goed ben ik het maken van nail art moest het vrij simpel zijn. Ook moest het natuurlijk makkelijk na te maken zijn voor jullie, mijn lezers, en je moest er niet te veel voor nodig hebben. Na lang nadenken kwam ik op een idee dat wel haalbaar zou moeten zijn. Daarbij is het zo dat als je niet zo'n vaste hand hebt, dat helemaal niet uit maakt. Kijk je mee naar hoe ik mijn frisse lentenagels heb gemaakt? Klik dan op "meer lezen".


Laten we beginnen met wat je nodig hebt:
- Nagellakremover
- Een lakje in een pasteltint (denk aan paars, groen, geel, roze, oranje)
- Een geel of oranje lakje
- Een kleur voor het bloemetje (kies zelf welke kleur, als je een pasteltint neemt word het wel extra lenteachtig)
- Een paar wattenstaafjes
- Een dottingtool (of iets waarmee je ook stipjes kan zetten)
- Een nagelvijl

1. Essence (in de oude verpakking) in 53 You Belong To Me
2. Essence in 119 Boho Chic
3. Bourjois (ik weet niet welk nummer maar je zou even op deze site kunnen kijken)

Nu we weten wat we nodig hebben, kunnen we beginnen.

Vijl je nagels even om alle haakjes eraf te vijlen en je een goeie gladde ondergrond hebt. Vijl altijd een kant op omdat je anders nog steeds haakjes krijgt.
Lak je nagels in de pasteltint en breng een dun laagje aan. Lak niet over je nagelriemen heen alsjeblieft meiden! Laat dit even drogen voor tien minuutjes. In de tussentijd kun je even relaxen want als je dingen gaat doen heb je een grote kans dat je je nagels verpest.
Nadat het eerste laagje goed is opgedroogd (dit hoeft  niet heel lang te duren) kun je verder met de tweede laag. Breng de laag niet te dik aan want dan duurt het langer voordat je naar de volgende stap kunt gaan.
Haal eerst even even een wattenstaafje met nagellakremover er op,  langs je nagels om eventuele fouten te verwijderen.
Leg een druppel lak op een papiertje en dip je dottingtool erin. Nu komt het lastige en moet je bloemetjes op je nagels gaan tekenen. Zet eerst vijf stipjes en kleur vervolgens de rest in, zo gaat het het makkelijkst.
Als het wat minder netjes is zoals bij mij maakt dat niet eens zo heel veel uit. Als  je de bloemetjes hebt getekend, ziet het er dus zo uit.
Neem nu de lak die je gekozen hebt voor het hartje en dip je dottingtool er opnieuw in. Zet een stipje in het midden van het bloemetje.
En dit is dan het resultaat. Je kunt er eventueel even met een wattenstaafje langs als je wat geknoeid hebt op de randjes van je nagels. Ik heb dit niet gedaan.
Deze nail art is ontzettend simpel en makkelijk om te maken maar wel vrolijk voor de lente en net even anders dan een gewone pasteltint op je nagels. Je kunt natuurlijk helemaal zelf invullen welke kleuren je gebruikt en wat voor bloemetjes je maakt. Ook kun je nog blaadjes toevoegen. Ik heb dit allemaal zo simpel mogelijk gehouden omdat ik er niet zo goed in ben en jullie creativiteit dan ook de vrije loop wil laten gaan.

Ik hoop dat je deze how-to leuk vond en het misschien zelf ook na gaat maken! Als je iets hebt nagemaakt zou ik het leuk vinden als je me een foto stuurt via Instagram: naar  lifetalktogether
Of stuur een mailtje naar: lifetalktogether@outlook.com
Ook kun je natuurlijk een reactie achterlaten onder dit artikel!

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende keer!

-xxx- Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten