maandag 28 april 2014

Another Blogging Tag

Hey,
Toen ik moe uit school kwam een paar dagen geleden ging ik  naar de blog van Teske en spotte daar een tag die ik ontzettend leuk vond en sowieso moest overnemen. Het waren allemaal leuke vragen over het bloggen en alles wat daar mee te maken heeft. De tag heet "The Another Blogging Tag". Even voor de duidelijkheid, een tag is een artikel of video waar vragen in gesteld worden die je dan moet beantwoorden. Iedereen kan en mag deze tags overnemen. Bij deze tag ik jullie allemaal en neem hem vooral over op je eigen blog. Kijk je mee?



Wat zou je aan je eigen blog willen verbeteren en wat wil je zeker zo houden?
Wat ik zou willen verbeteren is de opmaak van mijn blog, ik vind het wel helemaal mijn stijl zoals het nu is maar misschien is het iets te druk en niet echt professioneel maar dat  komt denk ik nog wel. Ik probeer altijd nieuwe dingen te ontdekken en een beetje te spelen met alle mogelijkheden. Verder wil ik natuurlijk groeien in de manier van schrijven en dat iedereen mijn blog kent. Maar dat kost natuurlijk tijd. Iets wat ik altijd wil behouden is de persoonlijke twist in mijn artikels, het moet allemaal niet te nep overkomen en ik moet het als het ware ook zo tegen een vriendin kunnen zeggen. Het doel van mijn blog is in de naam verwerkt "Life Talk Together" staat voor de grote internetwereld waar iedereen een band heeft en met elkaar kan praten. Dat we samen onze mening geven en dat we geïnspireerd worden door elkaar.

Doe je alles voor je blog alleen?
Ja. Het enige waarmee ik wel eens geholpen word is nagel tutorials (Ananda) en als ik iets niet op de foto krijg met een statief dan vraag ik mijn broertje of hij het wil doen. Mijn broertje heeft ook de foto's van mij gemaakt die bij de pagina "over mij" staan en die op de homepage staan aan de rechterkant bij het welkomstwoordje. 

Welk cijfer zou je je eigen blog geven?
Op dit moment ben ik nog in zo'n vroeg stadium dat t niet echt een topblog is en daarom geef ik mijn blog een 6. Ik hoop natuurlijk nog te groeien en ga er helemaal voor. Het kost gewoon tijd om bekend te worden en ik zal me eerst moeten bewijzen.

Verdien je geld met bloggen?
Nee, ik doe dit echt puur op eigen kosten en het is ook helemaal niet mijn intentie om geld te verdienen met mijn blog. Ik zou best voor merken willen schrijven maar ik moet wel mijn eigen mening kunnen blijven geven. Ik zal er nooit een commerciële bende van maken. Als ik een overduidelijk commercieel artikel lees op een blog kan ik me daar echt aan irriteren.
Wat vind je een nadeel van bloggen, als je iets zou moeten kiezen? Of: heb je wel iets minder leuks meegemaakt door je blog?
Het meeste nadeel aan bloggen vind ik wel dat sommige mensen geen opbouwende kritiek kunnen geven en gewoon no hard feelings alles melden wat ze willen zeggen en daar kan ik niet zo goed tegen. Ik vind dat je altijd opbouwende kritiek mag geven maar gewoon lukraak alles eruit gooien wat je denkt, dat vind ik nogal hard. Ik zie dat ook vaak op andere blogs, dat mensen echt iemand afkraken. Maar ik denk dat dit ook niet echt te voorkomen is en dat je er echt mee moet leren omgaan, het is iets wat er in dit wereldje er gewoon bij hoort.

Waardoor blijf jij hangen op een blog en wanneer klik je weg?
Ik klik vaak weg als ik zie dat iemand niet de schrijfstijl heeft die ik leuk vind, als ik veel commerciële artikels lees dan ben ik snel weg. Ik blijf vaak hangen bij een blog waar leuke foto's op staan en een persoonlijke twist vind ik ook altijd heel erg leuk en belangrijk. Het geeft een blog iets unieks als iemand een eigen stijl van foto's maken heeft en een bepaalde manier van schrijven. En dat vind ik leuk! Verder moet er niet te veel gebeuren in de lay out want daar kan ik me echt aan storen.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? Zo ja, wie bijvoorbeeld?
Nee, ik blog nog niet zo lang en ik denk dat mijn blog nog een beetje ontdekt moet worden. Wel lijkt het me heel leuk om een keer naar de youtube gathering te gaan. Maar ook dat is er nooit van gekomen. Ik ben er wel achtergekomen dat gelukkig veel mensen me ondersteunen en hun mening kunnen geven. Ik ben er dus ook achtergekomen wie me niet steunen en mijn blog maar raar vinden. Dat is wel fijn en een grote levensles.

Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog?

Ik vind persoonlijk bloggen echt ontzettend leuk en kan me kapot lachen om iemands humor. Het is niet dat je perse heel veel informatie van jezelf moet weggeven maar het kan ook op een manier van schrijven of af en toe eens een grappig verhaaltje te schrijven. Ik denk nooit zoveel na over wat  ik schrijf, ik vertel wat er in me opkomt en probeer het zo duidelijk mogelijk te verwoorden. Waar ik natuurlijk wel op let is grammatica, spelling en de opbouw van zinnen maar ik zal nooit heel lang nadenken over wat ik ga schrijven want dan is het persoonlijke er meteen af.

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Ik hoop dit nog heel lang te kunnen doen want ik vind het ontzettend leuk! Ik hoop ook dat mijn blog wat bekender word en dat ik misschien in de toekomst meer kan gaan schrijven, nu gaat dat echt niet in combinatie met school en dansen maar daar hoop ik wel naartoe te groeien. Een youtube kanaal lijkt me ook een goede toevoeging voor mijn blog maar daar moet ik wel nog even over nadenken. Er zijn nog zoveel dingen waarin ik wil groeien dat ik dat stapje voor stapje moet gaan verwerkelijken.

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?

Absoluut niet, dit is mijn zieltje, mijn uitlaatklep en ik heb hier veel tijd en liefde in gestopt. No way, voor geen miljoen!

Welke dingen gebruik jij om te bloggen?
Ik maak eerst een lijstje van materiële dingen:
- Olympus Pen Mini spiegelreflex camera (klik voor info)
- Toshiba Laptop Satellite C50-A-19U (klik voor info)
- Een zelfgemaakt reflecterend scherm van karton en aluminiumfolie
Verder bedenk ik alle ideeën zelf en schrijf ik alles zelf, bijna alle foto's zijn van mijzelf. Als een foto niet van mij is staat er geen watermerk van mijn blog onder. Ik gebruik mijn kamer en tuin om alle foto's in te maken. 

Dit was de tag. Ik hoop dat jullie hem leuk vonden en zoals ik al zei, als je hem wilt overnemen, ga je gang!

Mocht je vragen of opmerkingen hebben kun je altijd een reactie hier beneden achterlaten of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com en sinds een week heb ik ook instagram op mijn blog dus neem daar zeker ook een kijkje!

-xxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten