maandag 14 april 2014

How-to: Basic Ooglook voor elke dag

Hey,
Het meest favoriete make-up product van mij is oogschaduw en als ik vrouwen zie op straat, met een mooi ooglook, dan kan ik daar de hele tijd naar staren. Maar ook heb ik wel eens dat ik de meest vreselijke ooglook zie en dat ik denk, vrouw, jij moet het nog eens even kijken hoe het nou precies moet. Ik ga je vandaag laten zien wat mijn favoriete basic ooglook is die ik als ik niks bijzonders wil dragen. Kijk je mee hoe ik dit doe?



Eerst neem ik even door wat je voor deze ooglook minimaal nodig hebt.
- Een oogschaduwdoosje met minimaal vier kleuren.
- Een sponsapplicator
- Een platte oogschaduwkwast
- Een ronde oogschaduwkwast
- Mascara
Producten die je kan toevoegen:
- Eyeliner of oogpotlood
- Oogschaduwbasis
- Meer kleuren
Verder is het handig om ook oogschaduwbasis te gebruiken. Laten we beginnen met de look.
Ik gebruik deze oogschaduwbasis van essence en dit is absoluut mijn favoriet. Ik heb er verschillende geprobeerd en dit is echt de beste.
Breng je oogschaduwbasis aan tot aan je wenkbrauw, doe dit zorgvuldig en breng niet te veel aan maar ook zeker niet te weinig. Oogschaduwbasis zorgt ervoor dat de kleur van je oogschaduw intenser word, de oogschaduw langer blijft zitten en niet in de lijntjes trekt.
Neem een middelmatige bruine kleur naar keuzen, ik koos hier voor een pallet van Rimmel London maar natuurlijk kun je de kleur helemaal aanpassen aan je huidskleur, smaak en ondertoon.
Breng deze kleur aan in je arcadeboog (dit is een ringetje wat net onder het bot van je oog zit). Je kunt de kleur net zo hard of zacht aanbrengen als je zelf wilt.
Neem een lichte kleur, ik vind een champagne kleur heel erg mooi omdat het toch wel een warme gloed geeft, maar toch fris oogt.
Breng deze kleur aan, aan de buitenkant van het bewegend ooglid. Zet deze kleur stevig aan want doordat je een lichte kleur op het bewegend ooglid aanbrengt, haalt het je oog naar voren en geeft het optisch een open blik.
Neem een lichte kleur op je sponsapplicator. Zorg voor een mooie lichte kleur met een ietwat gele ondertoon voor het mooiste effect.
Breng deze kleur aan in de binnenste ooghoek voor een frisse en open blik, dat is natuurlijk hartstikke handig als je net uit je bed gerold komt.
Neem nu een goeie donkere kleur en tik deze voorzichtig af. Zorg ervoor dat je een niet al te grote kwast gebruikt met stevige haartjes zodat je straks een hele strakke hoek kunt zetten straks.
Zet de kleur flink aan in de buitenste hoek van je oog, het is een beetje lastig uitleggen maar je zal het straks wel uit de foto kunnen halen.
Breng nu een laagje mascara aan, en alsjeblieft dames, en vooral jonge dames, breng alsjeblieft niet teveel mascara aan zodat het heel lelijke klonten worden.
En dan is dit de uiteindelijke look, dit is een look die je dagelijks kan dragen en die denk ik voor elke gelegenheid wel geschikt is. Ik draag deze look naar school, naar mijn werk, in het weekend en zelfs op feestjes.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende! Mocht je een reactie willen achterlaten, dan kun je dat hier onder het artikel plaatsen of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com

-xxx- Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten