donderdag 17 april 2014

Dilemma: Spullen kwijtraken!

Hey,
Iedereen heeft van die momenten dat je iets gewoon helemaal kwijt bent, je weet dat je het laatst nog heb gehad maar waar? En zeker als je haast hebt en je bent bijvoorbeeld je sleutels kwijt, dan kun je helemaal niks doen. Ik ben ook zo'n type die regelmatig iets kwijt is, ik heb al regelmatig mijn spullen opnieuw moeten kopen omdat ik ze kwijt was. Ook heb ik mijn slot van mijn fiets een keer laten vervangen omdat ik beide sleutels kwijt was. Waarom dat we nou zo vaak vergeten waar we onze spullen neer hebben gelegd dat weet ik ook niet, en waarom dat het bij sommige mensen vaker gebeurt dan bij anderen is voor mij ook niet helemaal duidelijk. Ik ben namelijk zelf best geordend in mijn hoofd maar mijn spullen raak ik toch regelmatig kwijt. Hoe kun je er nou voor zorgen dat je iets beter geordend bent en niet zo snel meer vergeet waar je spullen zijn? Wil je mijn tips als deskundige op dit gebied weten? Lees dan verder!


Om je spullen een beetje geordend te houden moet je omgeving rustig zijn. Ik ben echt een voorstander van dat je je omgeving rustig houd en het een beetje opleukt met je spullen. Houd je omgeving rustig, neem bijvoorbeeld je bureau, je hebt een leeg bureau en zet alleen de hoognodige spullen erop, al je andere spullen die je niet elke keer gebruikt stop je weg. Na een tijdje went het dat je al je spullen op een vaste plek liggen en een vaste plek is het allerbelangrijkste om dingen niet kwijt te raken.

Ruim regelmatig alles op, spullen die je nooit meer gebruikt of die je niet meer mooi vind kun je beter weggeven of weggooien. Hoe meer spullen je hebt, hoe lastiger het overzicht wordt van wat je allemaal hebt. Daarbij komt dat je door minder spullen alles veel vaker gebruikt.

Houd je ruimte schoon, het klinkt misschien een beetje buiten dit onderwerp maar als je een schone ruimte hebt word het vanzelf een stuk rustiger en de ruimte ziet er een stuk rustiger uit.

Soms heb je van die spullen die je niet zo vaak nodig hebt, maar af en toe eens gebruikt. Leg deze spullen weg of berg ze op zodat je niet de hele tijd tussen je spullen zit te rommelen en jezelf eigenlijk in de weg loopt.

Ordenen is het allerbelangrijkste, houd al je spullen op een bepaalde plek. Make-up spullen bij elkaar, bureau spullen bij elkaar en geen rare gekke dingen door elkaar halen.

Probeer je aan deze tips vast te houden, na een tijdje wen je aan het feit dat dat alles zo gaat en gaat dat rommelige vanzelf weg.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt gehad en dat je misschien nu wat meer orde in je leven hebt kunnen krijgen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je helemaal niet meer jezelf bent en al dat rommelige uit jezelf haalt, dat heeft ook wel iets.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende! Mocht je een reactie willen achterlaten dan kan dat hier beneden, je kunt ook mailen naar: lifetalktogether@outlook.com

-xxx- Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten