zondag 13 april 2014

DIY: Fotolijstjes met Quotes

Hey,
Vandaag laat ik je zien hoe je op een hele gemakkelijke manier een hele leuke decoratie voor in huis kunt maken, zonder dat je er veel voor nodig hebt en wat je ook nog eens goede hoop geeft. Ik maakte een tijdje geleden een lijstje met een stukje tekst van mijn favoriete liedje en bedacht me dat je met quotes ook zulke leuke lijstjes kunt maken. Ik probeerde het voor jullie uit en heb er foto's van gemaakt. Kijk je mee naar hoe ik deze simpele leuke accessoire voor in huis heb gemaakt?



Door deze lijst met een tekst van Ilse de Lange kwam ik op het idee om er ook een te maken met een leuke quote. Ik keek wat rond bij google afbeeldingen en vond uiteindelijk een leuke die ik op mijn bureau wilde gaan zetten.

Laten we even doornemen wat je nodig hebt voor deze DIY (do it yourself):
- Een fotolijstje die jij leuk vind
- Een plaatje van een quote of afbeelding die jij mooi vind (kan uit een tijdschrift, boek, internet of liedje zijn)
- Een schaar
- Een potlood
- Een printer (alleen nodig als je een quote uit een liedje haalt of een quote uit een plaatje van het internet haalt) Je hebt niet perse een kleurenprinter nodig.

Dat is alles wat je nodig hebt, laten we beginnen!
Print of knip je quote uit op de grootte van je lijstje. Vaak staat op de achterkant van een lijstje wat de afmetingen zijn. Je kunt de afmetingen nog een beetje bijknippen maar zorg ervoor dat je er niet te ver naast zit want dan komt het plaatje scheef in de lijst te zitten.
Ik koos voor dit lijstje wat ik al had, een afmeting kon ik niet vinden maar ik heb het een beetje geschat. Mocht je echt geen idee hebben hoe groot je de afbeelding moet uitprinten, hou dan het glas van het fotolijstje even tegen je beeldscherm.
Leg het glas van het fotolijstje op je papier en zorg ervoor dat je tekst een beetje in het midden zit voor je gevoel, je kunt dit ook even opmeten en bereken waar het midden zit. Ik heb dat niet gedaan omdat ik het midden wel redelijk goed vond zitten, achteraf had ik dit beter wel kunnen doen. Maar daar leren we weer van!
Als je het glas goed vind liggen omlijn je deze met een potlood zodat je weet waar je straks moet knippen. Maak je potloodlijn niet te dik, dat zie je straks beter.
Knip je plaatje uit op de rand die je zonet met pootlood hebt getekend, knip aan de binnenkant van de lijn zodat je straks helemaal niks meer ziet van de potloodlijn. Probeer zo recht mogelijk te knippen voor het mooiste eindresultaat.
Leg je blaadje in de lijst op het glas en zorg dat het blaadje goed glad is zodat er geen bobbels ontstaan als je straks het klepje erop doet.
Doe het klepje weer op het lijstje en zorg ervoor dat het blaadje op zijn plaats blijft zitten waar het zit.
Doe eventueel de schuifjes weer over het klepje en je bent klaar!
En dan komt het leukste moment wat mij betreft, het omdraaien van het fotolijstje en kijken hoe het eruitziet...
Tadaaa! Dit is dan wat je ziet! ik vind de mijne ontzettend leuk geworden! Zo iets simpels kan echt heel erg leuk zijn! Het blauwe past echt ontzettend goed bij mijn kamer.
Nu nog een leuk plekje zoeken voor in je kamer/woonkamer/toilet/halletje. Ik zette deze op mijn bureau zodat ik er even aan herinnerd word dat ik moet genieten van ieder moment, dat is wel handig voor op je werkplek.
Ik hoop dat je mijn DIY leuk vond en dat je het ook eens gaat proberen, het is namelijk snel gedaan en heel erg makkelijk. Iedereen kan dit!

Bedankt voor het lezen van dit artikel en mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je hier onder het artikel een reactie achterlaten of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com

-xxx- Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten