donderdag 10 april 2014

How-to: De "Nienke knot" maken

Hey,
Je kent het wel, je bent bezig met iets belangrijks en je haar zit gruwelijk in de weg, je hebt een feestje en je haar is ontploft, je word wakker met een warhoofd en weet niet wat je met je haar moet doen. Vandaag laat ik je zien hoe ik de knot maak die ik zo vaak draag, dat je me er in uit zou kunnen tekenen. De knot die mij al duizenden keren heeft gered op het moment dat mijn haar niet in model wilde blijven zitten of op momenten dat ik mijn haar weg wilde hebben uit mijn gezicht. De knot waarvan ik, als ik hem draag, zo'n vier keer op een dag de vraag krijg hoe ik dat toch doe. En dat ik dan lachend zeg dat het niet zo heel moeilijk is. Vandaag onthul ik je mijn allergrootste secret op het gebied van haar. En dat is echt niet zo moeilijk en ingewikkeld als het eruit ziet. Kijk je mee?

Ten eerste, wat hebben we nodig?
Je hebt voor deze haarstijl niet veel nodig, wat heb je dan wel nodig?
- Vier schuifjes
- Een haarelastiekje
En dat is alles, neem dus in je handtas of desnoods in je portemonnee een elastiekje met vier schuifjes eromheen mee. Zo ben je altijd voorbereid om deze knot te kunnen maken. Want, nog een voordeel van deze knot is dat het nog beter lukt op wat vetter en rommeliger haar. Zo hoef je dus ook geen borstel bij je te hebben.
Laten we beginnen met de tutorial.
Buig voorover en neem al je haar samen. Pak je haar vast iets hoger dan waar je wilt dat de knot gaat komen, als je omhoog komt zakt de knot namelijk iets meer naar beneden. Het is natuurlijk helemaal naar jou smaak en naar welke gelegenheid je gaat waar je de knot plaatst. Kom weer overeind en ga door naar de volgende stap die ik je nu laat zien.
Klap je haar als het ware dubbel en houd dit goed vast. Draai nu de uitstekende plukjes om het haar heen, heel losjes.
Pak al je haar bij elkaar en check even of je het resultaat zoals je knot nu zit, goed vind. Als het wat te los zit of er steken wat plukjes uit dan maakt dit niet zoveel uit, hier kijken we later naar.
Sla nu je elastiekje twee keer om de knot heen. Je kunt het eventueel zo laten, dan krijg je een iets strakkere knot met wat losse plukjes. Maar ik ga verder.
Trek de knot wat uit elkaar zodat de knot wat losser word, dit zorgt voor een speelser effect. Pas op dat je niet te veel haar los haalt want dan maak je het jezelf moeilijker dan dat het hoort te zijn.
 Pin je knot vast met haarschuifjes zodat ie niet te los zit. Check tussendoor even in een spiegel (of handspiegeltje) of dat je het er goed uit wilt zien. Mochten er echt flinke plukken uit de knot steken, dan kun je deze even terug onder het elastiek duwen.
En dan is dit het resultaat! Je kunt met deze knot alle kanten op, je kunt hem hoog dragen, laag, schuin of recht. Je bent geheel vrij in hoe rommelig of strak de knot word. Ik draag deze knot iets strakker tijdens het sporten, wat lager en losser op een feestje en in het midden als ik gewoon mijn haar uit mijn gezicht wil hebben.

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn how-to om mijn favoriete knot te kunnen maken, heel erg simpel en handig voor elke gelegenheid. Ik kan deze knot tegenwoordig al gewoon maken zonder spiegel en dat is wel zo handig voor onderweg. Ook een superfijn kapsel voor op reis, als je gaat vliegen of lang in de auto moet zitten.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende maar weer! Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben kun je dat hier beneden achterlaten in der reacties, of je kunt mailen naar: lifetalktogether@outlook.com

Ik hoop dat jij de knot ook snel eens gaat proberen want het is echt heel erg simpel en het kan met elk haartype!

-xxx- Nienke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten