donderdag 27 maart 2014

Maandsamenvatting: Maart

Hey,
Deze maand was nog leuker dan ooit, ik heb veel leuke dingen gedaan en dat het mooier weer word, doet me goed. Vandaag vat ik mijn maand weer samen en blik ik terug op de afgelopen maand. Mijn maand was druk, zwaar, spannend maar vooral heel erg leuk. Lezen jullie mee met wat me de afgelopen maand bezig hield?
De afgelopen maand stelde ik mijn profielkeuze vast, ik heb nog een week bedenktijd voordat het helemaal definitief is maar toch voelt het voor mij wel alsof het nu wel echt definitief is. Heel spannend natuurlijk want het bepaald niet helemaal je toekomst maar wel voor een groot deel en er is hierna geen weg meer terug. Ik kies het profiel C&M (cultuur & maatschappij) ik zal even vertellen wat voor vakken ik heb gekozen en waarom.

Vast voor elk profiel:
- Engels
- Nederlands
- Gym
- Ckv (kunstgeschiedenis, tekenen, schilderen en vormen)

Keuzes binnen het profiel (blauw gemarkeerd is wat ik kies):
- Aardrijkskunde / Economie
- Geschiedenis (vast in het profiel)
- Kubv (kunst beeldende vorming)/Frans/Spaans/Duits
- Duits/Spaans/Frans

Vrije ruimte (hier kies je twee overige vakken naar keuze):
- Economie
- Biologie

Goed. Jullie weten nu wat ik kies, zoals hierboven staat kun je niet kiezen in de bovenste rij, dit is wat mijn school aanbied aan vaste vakken. Ik weet dat dit niet voor elke school hetzelfde is.

De volgende rij is een rij waarin een vast vak zit, dat is geschiedenis en daar heb je dus niks aan te kiezen. Verder kies ik voor aardrijkskunde in het vaste deel en economie niet omdat in het vaste deel alles meetelt voor je examen en in het vrije deel kun je er een schrappen. Omdat je als je leert voor aardrijkskunde leert, altijd een voldoende kunt halen vond ik dit een goeie keuze, daarbij komt dat ik vind dat iedereen aardrijkskunde zou moeten kiezen omdat iedereen het kan en omdat het gewoon belangrijk is om dingen mee te krijgen over wat er op de wereld aan de hand is. Ik wilde geen Frans meer kiezen omdat ik de grammatica echt heel moeilijk vind en Spaans kan ik niet kiezen omdat ik geen Spaans heb dit jaar. Ik koos dus voor Kubv zodat, mocht ik ooit iets in de creatieve branche willen doen dan kan dat nog. Het is vanzelfsprekend dat als ik Frans niet wil en Spaans niet kan kiezen dat ik Duits kies, wat ik prima vind wat dat gaat me makkelijk af en vind ik ook nog eens handig om te kunnen spreken.

Ik kies geen wiskunde in mijn profiel en daarom kies ik voor economie, zo heb ik toch nog iets met cijfers en leer ik ook wat over economische dingen, mocht ik toch die kant op willen. Ik kies biologie puur omdat ik niets anders wist , maar achteraf is het wel handig want mocht ik ooit nog iets met voeding of diëtiek willen doen dan kan dat ook nog.

Dit was mijn iets langere uitleg over mijn profielkeuze, ik ben blij met mijn keuze en ik denk ook wel dat dit een goed veelzijdig profiel is wat goed bij me past.

Ik was deze maand natuurlijk volop bezig met bloggen, dat was even behelpen want ik vertrok meteen de eerste week van maart op skivakantie maar ik had goed vooruit gewerkt en als het goed is hebben jullie niets gemerkt van dat ik weg was. Het was echt heel erg leuk. We reden met twee auto's omdat mijn nicht meeging en mijn oma ook, dat paste niet in een auto en daarom reden we met twee. Het was echt heel erg leuk en mijn oma van 77 jaar ud is ook nog best vaak van de berg afgegaan en ik heb haar ook een paar keer voorgeskied wat ik echt heel erg leuk vond. Ik heb een topweek gehad en heb nu al weer zin in de volgende vakantie. Afgelopen zondag kwam er een verslag van mijn skivakantie online mocht je wat sfeerbeelden willen zien.

De week na de skivakantie moest ik vol aan de bak, de schoolpunten moesten omhoog, de blogartikels moesten gemaakt worden en mijn leven ging verder zoals altijd.

Deze maand is vlak voordat we op skivakantie gingen mijn computer kapot gegaan en dat betekende dat ik beneden aan de site moest werken. Dat was even wennen en daarom was ik een beetje van mijn
  apropo. Op het moment dat ik dit schrijf heb ik al een nieuwe laptop die me echt goed bevalt! Hij is snel, fijn en goed. Klik hier voor de link naar mijn laptop die ik heb besteld.

Het werd steeds lekkerder weer deze maand, dat maakt me echt blij! Ik heb dat lekkere weer  veel liever dan al die regen en wind. Laat de zomer maar komen!

Verder werd ik er door dit filmpje van Jiami van Lifesplash weer even aan herinnerd dat we van het leven moeten genieten en ons niet zoveel bezig houden met wat anderen van ons vinden en zelf besluiten wat we wel of niet mooi of leuk vinden om te doen. Ik werd er weer aan herinnerd hoe hard deze wereld is en dat we met z'n allen eens wat minder moeten oordelen over anderen. Ik was echt onder de indruk van wat ze zei, Jiami is echt een topmeid en ze verdient wat mij betreft echt het beste. Dit is niet echt een onderwerp wat perse in deze maand is aangesneden door haar, maar ik ontdekte hem via via en was er echt even door ontroerd.

Het was wederom een heerlijke maand vol toffe gebeurtenissen en spannende dingen. Wil je nog specifieker weten wat ik de afgelopen maand heb gedaan? Dan moet je wachten tot volgende week donderdag in de nieuwe maand want dan schrijf ik weer een ShotsofThatLife met foto's van de afgelopen maand van dingen die ik leuk vond om te fotograferen.

 Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!

E-mail: lifetalktogether@outlook.com

Hoe was jou maand?

-xxx- Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten