maandag 24 februari 2014

NOTD: Mondriaan It Is! door: Ananda!

Hey,


Voordat we beginnen, even iemand voorstellen! Dit is Ananda, een goede vriendin van mij die echt goed is met nageldingetjes en al dat soort dingen. Zij gaat op mijn blog de nagels doen. Ik ben zelf totaal niet goed met nagels en daarom heb ik Nan gevraagd om dit te doen. Lees verder!
Nog even wat gegevens om wat meer te weten over Ananda:


Naam: Ananda
Leeftijd: 15
Hobby’s: Voetbal, Nagels, Nienke’s blog lezen,volleybal en dansen.



Zij gaat vandaag op mijn nagels, Mondriaan nagels maken! Maar eerst moeten we natuurlijk even nalopen wat we hier allemaal voor nodig hebben!

Wat hebben we nodig:
- Rode nagellak
- Blauwe nagellak
- Zwarte nagellak
- Gele nagellak
- Striper of oud eyeliner kwastje
- Topcoat
- Witte nagellak


En het is handig om er een plaatje bij te houden van een schilderij van Mondriaan tijdens het lakken.
Ik weet het, dat zijn nogal wat kleuren en benodigdheden maar het is sowieso handig om een witte, zwarte en blanke te lak te hebben plus dat het wel handig is als je in ieder geval de drie primaire kleuren (rood, geel en blauw) in huis hebt want in principe kun je daar alle kleuren mee maken! Mijn tip voor goede lak in bijna alle kleuren? HEMA!

Oké genoeg gepraat laten we beginnen!


Stap 1: Lak je nagels als basis met een witte kleur. Je kunt ervoor kiezen om een basecoat aan te brengen om je nagels te beschermen maar we werken hier niet met een kleur die heel heftig in je nagels trekt en je nagels dus geel maakt, dus doen wij dat niet. Breng een dun laagje aan, laat dit tien minuutjes drogen en breng daarna weer een dun laagje. Laat dit ook weer even drogen en ga dan verder naar stap 2.


Stap 2:Lak met de striper (of oud kwastje) kleine blokjes op je nagels op willekeurige plaatsen en in verschillende kleuren. Probeer om op elke nagel de blauwe blokjes op een andere plek te zetten voor een echt "Mondriaan" effect.


Stap 3 en Stap 4: Doe wat je met de blauwe lak deed, precies hetzelfde met rood en geel. Ik vind dit nu al een heel erg leuk effect geven.

Stap 5: Omlijn nu weer met je striper (of oud kwastje) alle blokjes en verbind ze aan elkaar. Dit is volgens Ananda het moeilijkste van de nail art. Dus laat je hand rusten op de tafel.

En dan ben je klaar! Tip die ik op internet las. Als je een lastige nailart wilt maken, doe dit dan vlak nadat je gegeten hebt (lunch bijvoorbeeld), dan schijn je het minst te trillen en de meest vaste hand hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet aan Nan gevraagd heb wanneer ze voor het laatst gegeten had.

En dan nu! Het eindresultaat.





Wauw! Goed gelukt als je het mij vraagt! Ik hoop dat jullie de nailart van Nan leuk vonden en we zijn van plan om er nog wel meer te gaan maken.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat hier benden in de reacties en mocht je nog vragen hebben kun je altijd mailen naar: lifetalktogether@outlook.com

Bedankt voor je bezoekje aan mijn site!

-xxx- Ananda en Nienke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten