zondag 24 januari 2016

Mijn Oorbellenverslaving


Hey,
Zoals veel van jullie denk ik wel hebben gemerkt heb ik, koop ik en draag ik ontzettend veel oorbellen. Het kan me niet gek genoeg en ik houd van alle kleuren, vormen en maten. Als klein kind al was ik gefascineerd door vrouwen en ook klasgenootjes die oorbellen in hadden. Toen ik uiteindelijk op mijn twaalfde (ja toen pas) oorbellen mocht van mijn moeder ging het verschrikkelijk mis. En ik kan nu met trots en tegelijkertijd ook een beetje schaamte zeggen dat ik gewoon oorbellenverslaafd ben. Ben je benieuwd naar hoe en waarom ik zo gek ben geworden op het verzamelen van oorbellen? Lees dan snel verder!


Zoals ik al zei was ik als jong meisje al onder de indruk van vrouwen en klasgenootjes die oorbellen in hadden. Zo zat ik in groep vijf en was er een klasgenootje die een soort van ringetjes in had met een klein dolfijntje eraan, ik betrapte mezelf erop dat ik er naar zat te staren. Ook had een moeder van een vriendinnetje die ik had leren kennen op een muziekfestival voor kinderen en volwassenen altijd hele bijzondere oorbellen in, vaak wat groter met hout en kralen.

Na veel zeuren mocht ik toen ik twaalf jaar oud was ook oorbellen laten schieten. Bijna niemand van mijn vriendinnetjes wist nog hoe dat voelde en of het pijn deed omdat ze al vrij jong oorbellen hadden laten schieten. Maar alles ging goed en ik kon niet wachten tot ik eindelijk echte oorbellen mocht dragen. Toen ik de zweerknopjes uit mocht doen ging ik veel oorbellen kopen en vroeg ik voor mijn verjaardag ook oorbellen. Toen begon het, en hoewel mijn smaak sindsdien erg verandert is, heb ik ook nog veel oorbellen die ik in het begin kocht/kreeg omdat ze gewoon mooi en tijdloos zijn.

Toen ik een jaar of veertien was wilde ik eigenlijk ook een tweede gaatje, ik was toen een van de enige mensen die dat wilde van mijn vriendinnen. Ik had nooit gedacht dat het mocht, maar het mocht van mijn moeder. En ik kan je zeggen dat ik er nog steeds heel erg blij mee ben. Het is gewoon twee keer zoveel plezier, dus nog meer oorbellen!

Ik houd van hele lange oorbellen met veel kleuren, maar ook van lange oorbellen in het zilver. Toch zijn knopjes zoals een simpel pareltje of een veertje ook heel erg leuk. Ik vind het heel moeilijk om oorbellen weg te doen omdat ik alles gewoon heel erg mooi vind, terwijl  ik best wel wat oorbellen heb die ik echt nooit draag. Terwijl ik andere producten en sieraden best wel makkelijk weg kan doen. Ik weet niet wat het is maar het is gewoon een ding en ik denk niet dat ik er ooit nog van af ga komen.

Dat was het artikel over mij oorbellenverslaving, ben jij ook een verzamelaar van een product of sieraad?

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 
Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten