donderdag 14 mei 2015

Social Media Tag


Hey,
Suzanne en Vera van Versusa namen de 'Social Media Tag' op voor hun youtube-kanaal, ik vond de tag zo leuk dat ik besloot om de tag ook te doen. Ik ben echt gek op social media en vertel jullie daar graag wat meer over. Benieuwd? Lees dan snel verder!



Laten we maar snel beginnen met de vragen!



1. Welke social media kanalen gebruik je?
- Instagram
- Facebook
- Snapchat
- Youtube
- Pinterest
- We Heart It
- Bloglovin'
- Whatsapp
Behoorlijk wat dus!

2. Wat zijn je favoriete social media kanalen?
Instagram, youtube en bloglovin'. Ik zit bijna de hele dag op Instagram en vind het ontzettend leuk om mooie foto's te maken en ze helemaal te bewerken zoals ik dat wil. Ik vind het ook heel leuk om geïnspireerd te zijn door anderen en op Instagram kan dat gewoon heel gemakkelijk door allemaal toffe accounts te volgen. Op youtube maak ik natuurlijk zelf filmpjes, wat ik heel leuk om te doen vind. Maar ik kijk ook video's van anderen en ik zie dat echt als een hobby, gewoon lekker ontspannen en naar video's kijken van mijn favoriete kanalen. Op bloglovin' houd ik mijn favoriete blogs bij, zo kun je op een gemakkelijke manier alles in de gaten houden.


3. Wat is je minst favoriete social media kanaal?
Facebook en pinterest, ik vind het systeem van facebook gewoon heel vervelend en kijk er eigenlijk nooit op, soms is het handig om met mensen in contact te blijven die in het buitenland wonen, maar dat kan ook via whatsapp. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik met facebook aan moet. Pinterest vind ik wel leuk, maar ook hier weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet en weet ik niet precies hoe het allemaal werkt, daarom gebruik ik het niet zo vaak.

4. Welk social media kanaal gebruik je te weinig?
We heart it, ik vind het echt heel erg leuk maar op een of andere manier vergeet ik het heel vaak te checken, terwijl er zoveel leuke plaatjes op staan!


5. Wat vind je irritant op social media?
Op facebook vind ik het vaak vervelend dat er altijd heel veel onzin op staat. Op Instagram is er best veel spam. Dat zijn echt dingen die ik vervelend vind. Ik heb laatst ook op Instagram allerlei mensen ontvolgt die heel veel spammen of bijna nooit mooie inspirerende foto's plaatsten. In het begin volgde ik namelijk bijna iedereen die mij ook volgde, dat doe ik nu niet meer. Alleen als ik een kanaal echt leuk vind, volg ik het.

6. Hoe vaak per dag zit je op social media?
Vaak, meestal als ik pauze heb op school, of als ik thuis aan het lunchen ben. Gewoon op van die momenten dat je even niks bijzonders te doen hebt. En vaak als ik zie dat iemand iets liked of me volgt, kijk ik ook wel even.


7. Meldingen aan of uit?
Aan, maar mijn mobiel staat wel altijd op stil zodat je niet helemaal gek wordt van alle belletjes en geluidjes.

8. Emoji's wel of niet?
Ik gebruik emoji's eigenlijk alleen op whatsapp, en vaak vergeet ik ze dan nog te gebruiken. Maar ik gebruik ze wel af en toe!



9. Hashtags wel of niet?
Heel af en toe wil ik nog wel eens een hashtag gebruiken, maar meestal zet ik er gewoon een klein stukje tekst bij en dan is het goed. Mensen kunnen me zonder hashtags ook wel vinden.

10. Welk social media kanaal denk je dat het eerst verdwijnt?
Ik denk twitter, ik vind twitter echt onzin en dat heb ik altijd al gevonden, maar mensen om me heen hebben het wel en ik hoor van hen dat er heel weinig gebeurt op twitter. Ook denk ik dat als facebook zo door gaat, met al hun voorwaarden en privacy schending, steeds minder leden zal krijgen. De meeste mensen houden niet van dat soort fratsen.


11. Wat zijn je favoriete accounts om te volgen?
Dat vind ik een lastige, ik volg op Instagram alleen al zo'n tweehonderdtachtig mensen en ook op youtube ben ik op tweeënvijftig youtubers geabonneerd. Ik volg veel fitnessaccounts en bloggers, dat vind ik toch altijd wel het leukste.

Dit was dan de 'Social Media Tag'. Ik hoop dat je de tag leuk vond en je mag de tag natuurlijk altijd overnemen voor je eigen blog of youtube-kanaal!

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten