zondag 26 april 2015

Gewoon Nederlands Tag

 
Hey,
Ik ben een Nederlander. Waarschijnlijk ben jij ook een Nederlander. En het is morgen Koningsdag. En daarom leek het me leuk om een typische Nederlandse tag te doen. Ik heb deze al op verschillende blogs voorbij zien komen en het leek me nu een geschikt moment om dit te doen. Ben je benieuwd naar de vragen? Lees dan snel verder!
 

Laten we maar meteen beginnen!


Één of meer koekjes bij de thee? 
Het liefste meer natuurlijk, maar als ik dan denk aan mijn gezondheid, dan maar een banaan erbij. Geen dus!
 
Wat is je favoriete stamppot? 
Zal ik je eens wat vertellen? Ik houd helemaal niet van stamppot. Het enige wat ik echt lekker vind is wortelstamppot met een gehaktbal met Italiaanse kruiden erin.
 
Welke Nederlandse feestdag vind jij de leukste?
Dat is heel lastig, Koningsdag, Moeder/Vaderdag en sinterklaas? Ik kan daar echt niet tussen kiezen, ik vind dat soort typisch Nederlandse dingen echt heel erg gezellig en leuk.
 
 
Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?
Pfoe, ik heb eigenlijk geen idee, ik vind het natuurlijk heerlijk in mijn bed, haha! Maar als ik kijk naar de natuur dan vind ik de Veluwe wel echt heel mooi.

Wat is jouw favoriete accent?
Het accent wat ik spreek, vaak denken mensen dat het Brabants is, maar dat is toch echt wel wat anders. Ik denk dat je het alsnog wel hoort in mijn video's maar ik probeer zo netjes mogelijk te praten. We hebben hier gewoon een apart taaltje wat ze nergens anders zo spreken. 

Welk woord is voor jou typisch Nederlands?
Het eerste wat in me opkomt is het woord 'kut' als scheldwoord, verder kan ik me geen woord bedenken wat echt typisch Nederlands is.

 
Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?
Ik denk dan toch wel verjaardagen, lekker met elkaar in een kringetje kletsen met stukjes kaas, plakjes worst en bier (niet dat ik bier drink maar oké). Dat is zó typisch Nederlands en juist daarom vind ik het hilarisch! 

Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?
'Zich een hoedje schrikken', ik weet niet waarom maar ik vind dat gewoon een heel grappig spreekwoord en betrap mezelf er vaak op dat ik m ook gebruik. Het is gewoon lekker Nederlands, Nederlanders houden van hoedjes.

Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?
Pfoe, ik heb niet een specifieke winkel van Nederlandse bodem die ik heel erg tof vind, maar ik ben wel gek op van die kleine boetiekjes met prachtige stukken zoals je dat in ons land in ieder dorp of stad tegen komt.
 
 bron
 
Wie vind jij de leukste BN’er?
Ilse de Lange en Jan Kooiman, Ilse omdat ze prachtig zingt en ik haar muziek al vanaf dat ik negen ben geweldig vind. Jan Kooiman omdat hij 1. Knap is. 2. Heel goed kan dansen. 3. Zo goed is in wat hij op tv doet, ik vind het gewoon een hele leuke man, laten we het daar maar op houden.
 
Wat vind jij het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?
Dan ga ik toch voor 'dochters' van Marco Borsato, een heel mooi nummer wat de band tussen vader en dochter perfect beschrijft. Ik heb het helemaal niet zo op Nederlandstalige muziek, maar dat vind ik dan echt wel een mooi nummer.
 
Haring? Ja of nee?
Nee!!!!! Wat dat betreft ben ik echt geen Nederlander, ik vind haring echt niet lekker, ik heb het vaak genoeg geprobeerd te eten maar ik ben er gewoon niet dol op, ik vind vis sowieso niet zo heel erg lekker. Ik ben wel echt dol op zalm en sushi, maar dat is natuurlijk niet Nederlands.
 
Dit was dan alweer de tag, soms vraag ik me af of ik wel echt een Nederlander ben met al mijn gekke gewoontes. Ik hoop dat je de tag leuk vond. Denk jij dat je een typische Nederlander bent?
 
 
Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten