zondag 15 februari 2015

Review: Kruidvat - Cleansing Scrubgel


Hey,
 We houden daar toch allemaal van? Van goedkope, goede en bij de drogisterij verkrijgbare producten? Ik in ieder geval wel. Toen ik voor een week of twee terug bij het Kruidvat rondliep voor eigenlijk alleen maar wattenstaafjes zag ik dit product liggen. Het is een scrub/peeling voor alle huidtypen, dat leek me dus wel leuk om te reviewen voor jullie omdat het dan voor veel mensen geschikt is. Lees je mee?




Achterzijde: Kruidvat Srubgel reinigt en stimuleert de huid op milde en grondige wijze zonder de huid uit te drogen. De extra toegevoegde jojoba, in de vorm van de zachte bolletjes, verbetert de huidconditie en stimuleert de vernieuwing van de huidcellen. Het resultaat is een schoon en fris gezicht.
Gebruiksaanwijzing: Breng 1 tot 2 keer per week aan op een vochtige en gereinigde huid. Masseer de scrubgel licht in met opwaardse bewegingen en van het midden van het gezicht naar buiten. Vermijd contact met de ogen. Afspoelen met lauwwarm water. Niet gebruiken bij huidproblemen of zonnebrand.
Ingredients: AQUA, GLYCERIN, POLYLACTIC ACID, SODIUM, LAURETH SULFATE, PANTHENOL, BUTYLENE GLYCOL, HYDROGENATED JOJOBA OIL, LAURYL GLUCOSIDE, ACRYLATES/C10-30 AKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER, BAMBUSA VULGARIS LEAF/STEM EXTRACT, ALLANTOIN, SODIUM HYDROIXIDE, PARFUM, SODIUM BENZOATE, POTASSIUM SORBATE, SORBIC ACID, CI 77007.


Het product komt als een gel uit de verpakking en ziet er niet heel gek of schadelijk uit, wat ik wel meteen vond, is dat de korrels in de scrub er vrij grof uit zien. Eigenlijk moet je die haast niet kunnen zien voor een gezichtspeeling, anders is de peeling al snel te agressief.

 
De korrels zijn inderdaad aan de grove kant en zijn zeker niet geschikt voor een hele gevoelige huid, ik kan het met mijn licht gevoelige huid nog net aan maar gebruik hem zeker niet iedere week. Als ik dit product één keer in de twee weken gebruik gaat het goed. Voor de normale of wat vettere huid is dit product denk ik meer geschikt, daar is het niet zo erg als de huid een beetje gestript wordt van vetten, omdat er nog genoeg vet wordt aangemaakt door de huid zelf.

Verder is het product prima te gebruiken voor iedereen, zorg ervoor dat je niet te wild scrubt en dat je het zeker niet te vaak doet.


Kortom: Een fijn product voor de normale tot vette huid. Je moet het product niet te vaak gebruiken en je moet niet tegen sulfaten en dergelijke zijn want die zitten er wel degelijk. Je kan het om de prijs gerust proberen want deze scrubgel kost €1,99. Wel is het dus weer zo dat je met een normale huid veel gemakkelijker goedkope producten kunt gebruiken omdat je minder speciale ingrediënten nodig hebt om je huid schoon en gehydrateerd te houden.

Dit was mijn review over de scrubgel van het Kruidvat, ik hoop dat je er wat aan gehad hebt!

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten