donderdag 23 oktober 2014

Verslag: Da Visagie Advies - Samen Met Mama

Hey,
Toen mijn moeder en ik op een zaterdag wat boodschapjes deden bij de DA viel ons na het afrekenen een advertentie op over de 'visagiedagen' van DA. Nadat we hadden afgerekend vroegen we aan de medewerkster die ons hielp wat dit was, we waren beide meteen enthousiast en hebben ons ingeschreven. Afgelopen zaterdag was het zo ver en wat was het leuk! Het was heel erg gezellig en mijn moeder en ik hebben beide heel veel geleerd. Lees je mee met het verslag? Klik dan op 'meer lezen'!


Ik zal eerst even kort uitleggen wat de bedoeling was, bij ons bij de DA kun je dus gewoon een afspraak maken (dat kost geen geld) en dan krijg je een huidanalyse, advies over wat voor producten je het best kunt gebruiken, dan maken ze je op zoals zij denken dat het mooi is en tussendoor kun je natuurlijk vragen stellen en krijg je enorm veel tips. Helemaal wat voor mij dus, het blijft altijd leuk om nieuwe dingen te  leren.

Ik heb ook wat foto's gemaakt van toen mijn moeder geanalyseerd en opgemaakt werd, met toestemming van haar zal ik daar ook wat over vertellen. 


We namen plaats in het hoekje van de winkel met alle make-up en verzorgingsproducten, er was goed licht en er lagen al een heleboel spullen klaar. Hier had mijn moeder de huidanalyse al gehad. Mijn moeder gebruikte een tonic en een dagcrème, de vrouw die ons hielp gaf meteen aan dat dit niet goed was, je moet een tonic namelijk altijd in combinatie met een milk gebruiken. Ook was de crème die mijn moeder gebruikte te vet voor haar huid. Het advies was om de facewash die ik ook gebruikte (klik hier voor artikel over mijn huidverzorging) te gaan gebruiken in combinatie met de crème die je erbovenop ziet liggen, dit is de emulson hydro-active UV crème. Tot zover de huidanalyse.


Mijn moeder gebruikt vaak bruine, paarse en groene oogmake-up, daar ging zij dus een beetje op verder en gaf tips over hoe je dit het beste kon dragen. Wat zij heel duidelijk liet zien is dat je met weinig kleuren al heel veel diepte kunt krijgen in je ooglook. Mijn moeder heeft vrij diepliggende ogen en daarom is het dan belangrijk om je ogen niet te donker te maken. Donker haalt naar achter (geeft schaduw) en licht haalt naar voren. 


Omdat mijn moeder (net als ik) groene ogen heeft leek het haar mooi om ook een groene kleur te gebruiken, in combinatie  met de lichte kleur die je op de vorige foto zag. Ze bracht de groene kleur vrij hoog aan omdat mijn moeder dus hele diepe oogleden heeft waardoor er een groot gedeelte van het ooglid wegvalt, dit deed ze vanaf de buitenkant tot iets over het midden. De lichte kleur bracht ze op de rest van het ooglid aan en in de binnenste ooghoek. Vervolgens bracht ze nog een mooi groen lijntje aan onder het oog. Nog wat mascara en mijn moeders ogen spraken heel erg, ik vond het echt heel erg mooi.


Eigenlijk heeft mijn moeder een hele mooie gave huid en niet veel make-up nodig. Het enige wat ze dus heeft gedaan is wat concealer aangebracht onder de ogen en wat bronzingpoeder gebruikt over het gehele gezicht..


En dit is dan het resultaat, ik vind het heel erg mooi geworden en ik denk dat mijn moeder ook zeker wat aan de tips gehad heeft. Mijn moeder heeft de groene oogschaduw gekocht, ze wilde de lichte ook kopen alleen die hadden ze helaas niet meer, ze is wel van plan om deze later te halen. Verder heeft ze ook de concealer gekocht en de crème, de facewash heeft ze niet gekocht omdat ik nog een volle fles had staan en die nu niet meer nodig heb.

Nu gaan we over naar mijn huidanalyse en make-up.

Ze vertelde eigenlijk wat ik al wel een beetje wist, ik heb een onzuivere huid rond de periode dat ik ongesteld moet worden, voor de rest valt het heel erg mee. Ik vertelde haar wel dat ik het vervelend vind dat ik snel glim en eigenlijk raadde ze me aan om een andere facewash te gebruiken met een andere crème en dan een poeder te gebruiken. Aan die onzuiverheden kan ik niet zo veel doen en de facewash zou het al moeten verminderen dus dat ga ik dan maar proberen.


Ik gaf aan dat ik bijna nooit gezichtsmake-up gebruikte omdat ik het idee heb dat ik mijn huid er alleen maar mee dichtstop, dus bracht ze dezelfde bronzingpoeder aan die ze bij mijn moeder aanbracht en keek toen naar mijn wenkbrauwen. Ze vond dat ik mijn wenkbrauwen een beetje te recht waren en vroeg of ze er met een mesje een beetje een hoekje in mocht maken, natuurlijk mag dat! Ik vind het echt een hele verbetering! Nadat ze mijn wenkbrauwen had gedaan bracht ze nog een mooie blush aan van make-up studio.


Toen ze me vroeg naar wat voor kleuren in draag antwoordde ik: bruin, paars, groen en taupe. ze wees naar de bovenste kleur uit dit palette en ik gilde heel hard dat dat mijn lievelingskleur is, toen zei ze meteen: 'Dan wordt dit de kleur die ik ga gebruiken.', waarop ik vroeg of dat ze niet nog meer kleuren ging gebruiken, 'Nee.' zei ze. Ik was een beetje verbaasd.


Hier legde ze me uit wat voor vorm oog ik heb en wat daar het beste bij past. Wat ze me ging laten zien is om diepte te krijgen in oogschaduw met een kleur. Nog steeds geloofde ik het niet helemaal, zelf gebruik ik nooit maar een kleur.


Ze bracht de blauwe kleur aan op mijn ooglid in verschillende laagjes en bracht vervolgens dezelfde groene kleur aan die mijn moeder ook had. Ze bracht nog wat mascara aan en ik was echt blij verrast door het resultaat, heel mooi en ik vond dat de kleur mijn ogen versterkte. Ze bracht nog een lipgloss aan van make-up studio en toen was ik klaar.


Dit was het resultaat van mijn look, mijn wenkbrauw zit hier een beetje in de war maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de foto's wat later heb gemaakt toen ik al thuis was.


Wat we ook nog meekregen was een Make-up paspoort, mochten we dan nog eens een product willen bekijken of kopen wat ze gebruikt hebben kunnen we dit paspoort meenemen en dan weten zij over welk product het gaat. Superhandig en ook nog eens heel erg leuk!

Wat ik heb gekocht en wat we allebei voor goodiebag hebben meegekregen laat ik je in een video zien die ik speciaal voor dit artikel als extra video heb gemaakt. Veel plezier met kijken!


Dat is dus alles wat ik heb gekocht, ik heb nog wat foto's gemaakt van alles en ook wat swatches van de producten.


 Dit is alles wat ik heb gekocht: het doosje, de oogschaduw, het oogpotlood, de kwasten, de facewash en de goodiebag met het collistar boekje wat we meekregen.


Alle producten nog even op een rijtje.


De oogschaduw in het doosje met de kleur die ik al had erbij.


En dan nog de swatches van de oogschaduw en het oogpotlood, de kleuren zijn heel mooi gepigmenteerd en ze blijven lang zitten.


Ik vond het een hele leuke middag en ben heel blij dat we dit gedaan hebben, de vrouw die ons hielp was ontzettend lief en begripvol. Mijn moeder en ik hebben beide denk ik veel geleerd en dat was natuurlijk wel de bedoeling, maar het was natuurlijk ook heel erg gezellig. Mijn moeder en ik maakten nog even een foto met onze mooie make-up.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

4 opmerkingen:

  1. He mooi hoor dames, groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! We hebben het allebei heel erg naar onze zin gehad!

      Verwijderen
  2. Prachtig relaas Nienke. Mogen we dit voor onze FB-pagina gebruiken?

    Groetjes, team DA Mano

    BeantwoordenVerwijderen