donderdag 16 oktober 2014

Alles Rechtleggen, Volgordes, To-Do Boekjes En Meer Van Dat Soort Trekjes

Hey,
Alles opruimen voordat ik ga slapen, to-do lijstjes maken het hele jaar door, eerst je tanden poetsen en dan je gezicht wassen, een leraar die een streepje vergeet uit te wissen op het bord, mensen die in hun agenda krassen en strepen, spullen die niet recht liggen en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb het over de dingen die ik altijd moet doen en waar ik me aan irriteer bij anderen. Ik kan me soms ook niet inhouden en dan zeg ik iets over iemands rommeligheid. Sommige mensen vinden dat ik het leven moeilijk voor mezelf maak of me aanstel. Maar er zijn een aantal dingen (best wel veel) die altijd op dezelfde manier moeten gaan, daardoor leef ik best gestructureerd en ben ik bewust van alles wat ik doe. Noem me gek, maar zo ben ik! Ben ik de enige die dit heeft? In het artikel van vandaag ga ik het met je hebben over deze gekke trekjes en ben ik benieuwd naar jou mening. Lees je mee?



Ik verdeel de dingen even in verschillende kopjes voor wat meer overzicht.

Alles in een bepaalde volgorde doen:
Hetgeen waar ik vooral moeite mee heb is dat ik sommige dingen op een bepaalde manier moet doen, ik weet dat als ik het op een andere volgorde doe ik precies hetzelfde bereik, maar ik moet het zo doen, geen idee waarom. Om een voorbeeld te geven van wanneer ik ga slapen. Het eerste wat ik doe (nadat ik mijn tanden heb gepoetst, gezicht gewassen heb enz.) is het rolluik dichtmaken, dan doe ik mijn pyjamabroek uit en doe dan eerst het licht bij mijn bed aan (het grote licht is dan al aan), dan doe ik het grote licht uit, dan ga ik op de rand van mijn bed zitten, zet mijn wekker, doe het licht uit en kruip onder de dekens, klinkt vrij logisch maar als ik het op een andere manier doe wordt ik helemaal gek.


Alles moet recht liggen:
Iets wat ik duidelijk van mijn moeder heb overgenomen is dat alles recht moet liggen, of dit nou om een boek, placemat of deurmat gaat, het moet gewoon recht liggen. Ik vind het zo vervelend als mensen hun schoolboeken niet recht op de tafel leggen of hun pen niet recht naast hun schrift leggen. Als dingen in groepjes staan of liggen vindt ik het niet zo erg, dit gaat dan vooral om accessoires in een woning en dergelijke.


To-do lijstjes maken:
Volgens mijn vrienden de ergste gewoonte, elke dag (doordeweeks, vakantie, weekend) een lijstje maken, ook al hoef ik helemaal niks heel erg belangrijks te doen, ik maak altijd een lijstje. Soms lach ik mezelf wel eens een beetje uit, dan schrijf ik op dat ik moet douchen of me moet omkleden voor dansen, dat vergeet je natuurlijk nooit maar toch schrijf ik het bijna altijd op.

Nu ik schaamteloos alles heb verteld is het jouw beurt, vertel me alsjeblieft in de reacties of via e-mail of je ook dit soort trekjes hebt en wat je van mijn trekjes vind. Dat lijkt me echt heel erg grappig om te lezen.
 

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke





Geen opmerkingen:

Een reactie posten