zondag 7 september 2014

FOTD: Blauw Gecombineerd

Hey,
Ik denk dat ik niet de enige ben die vroeger, toen ik klein was, met een kinder make-upsetje mijn ogen helemaal blauw maakte en er vervolgens knalroze lipstick er bij opdeed. Vanaf dat moment had ik een trauma aan blauwe oogschaduw. Jarenlang heb ik de kleur gemeden, gewoon omdat ik vond dat het niet mooi kon zijn. Maar ik had het nog nooit geprobeerd om er wel iets moois van te maken. Daarom legde ik mezelf de challenge voor om een mooie, vrouwelijke en rustige Face Of The Day te maken met blauwe oogschaduw. En hé! ik vind dat het nog best gelukt is! Veel vrouwen (waaronder ik) vinden het moeilijk om blauw op een mooie vrouwelijke manier te combineren. Ik laat je vandaag zien hoe ik een blauwe ooglook heb gemaakt en hoe ik dat combineer met de rest van mijn make-up. Lees je mee?




Ik bespreek eerst even alle producten die ik heb gebruikt. (gebruik gewoon producten die je zelf in je stash hebt):
- Essence - Ronde oogschaduwkwast
- Essence - Ronde poederkwast
- Essence - Platte oogschaduwkwast
- AR - Make-up kit (het groene doosje)
- Rimmel London - Oogschaduwpalette in 002 Smokey Brun
- HEMA - Mattifying Compact Powder in 21
- Make-up studio - Losse witte oogschaduw (ik weet de naam niet meer)
- New York Color - Big Bold 24h Mascara
- Essence - I love stage Oogschaduwbasis
- Essence - Cc cream in natural
- Catrice - Liquid liner waterproof in 010 Don't leave me!

Dat waren alle producten, laten we snel naar de look gaan kijken!


Laten we beginnen met het gezicht. Ik heb een CC cream van essence aangebracht op de plekjes waar ik dat nodig had, dus op rode plekjes en puistjes. Daarna heb ik het geheel goed afgepoederd met een matterende poeder van de HEMA. Ik draag geen blush omdat ik al een beetje gebruind was door de zon en niet het risico wilde lopen dat mijn blush vloekt met de oogschaduw. Het is heel belangrijk om met lastige kleuren als blauw, zo min mogelijk kleur toe te voegen om een vloekend effect te voorkomen.


Dan de ogen, ik gebruikte de essence oogschaduwbasis om ervoor te zorgen dat de blauwe kleur heel intens is en lang blijft zitten. Ik bracht eerst de goudbruine kleur uit het rimmel palette aan in de arcadeboog. Vervolgens bracht ik de blauwe kleur aan (uit het groene doosje) op het bewegend ooglid tot aan het midden. Vanaf waar ik gestopt was met de blauwe kleur bracht ik tot aan de binnenste ooghoek een mooie witte kleur aan van make-up studio. Ik bracht een dun lijntje zwarte eyeliner van catrice aan om mijn ogen iets donkerder te maken. Vervolgens bracht ik nog een paar laagjes mascara aan om mijn ogen goed donker te maken. Ik vind dat altijd heel mooi met een lichte oogschaduw.

Op mijn lippen draag ik een lippenbalsem van maybelline. Wederom omdat ik geen extra kleur wilde toevoegen.

Dit was mijn FOTD met een blauwe kleur. Het was voor mij ook best een uitdaging om hier iets van te maken maar uiteindelijk vind ik dat het best goed gelukt is! Wat vinden jullie? Ga je zelf ook eens een moeilijke kleur proberen?



Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten