donderdag 21 augustus 2014

Mijn Huidverzorging: Op Het Moment (Augustus 2014)


Hey,
Op mijn vorige blog maakte ik om de zoveel tijd een artikel waarin ik liet zien wat mijn huidverzorging was op dat moment, het leek me leuk om dat nu ook te doen. Ik gebruik nu denk ik al een jaar de producten van Louis Widmer en ben er heel erg tevreden over. Ik laat je zien wat voor producten ik gebruik en ik vertel je hoe ik ze gebruik, hoe vaak en ik vertel je waar een product voor bedoeld is. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!



Ik leg eerst even uit wat voor huidtype ik heb, ik heb een gemengde huid, mijn t-zone (voorhoofd, neus en kin) is vet en de rest is vrij droog. Dat heeft dus wat verzorging nodig.

Natuurlijk haal ik voordat ik met deze producten aan de slag ga, eerst mijn make-up eraf. Dat doe ik met een oogmake-up remover van de kruidvat. Deze reiniger bevat voor de helft lotion en voor de andere helft olie. Zo krijg ik zonder al te hard te boenen mijn make-up er makkelijk af.


 Om mijn gezicht te reinigen gebruik ik deze facewash/washgel. Deze werkt goed voor mijn gemengde huid omdat ie mijn huid wel goed reinigt en overbodig talk weghaalt, maar dit ook doet op een milde manier. Zo voelt mijn huid niet droog aan en is mijn huid ook niet rood of vlekkerig.


Ik gebruik deze facewash/washgel iedere ochtend-en avond. Ik maak mijn gezicht nat met water door een kommetje van mijn handen te maken en het in mijn gezicht te gooien. Dan neem ik op mijn natte handen een beetje facewash ter grote van een tien centje. Dit laat ik schuimen in mijn handen door ze over elkaar te wrijven, dan breng ik de facewash aan op mijn gezicht en masseer ik het overal goed in. Dan spoel ik het er weer af door weer een kommetje van mijn handen te maken en haal ik alles er goed af. Dan dep ik mijn gezicht droog met een schone handdoek.
Dit is een peeling die ik twee keer per week gebruik. In deze peeling zitten lichte scrubdeeltjes die dode huidcellen verwijderen en mijn huid glad en soepel houden. 


 Nadat ik mijn gezicht met facewash heb gereinigd, droog ik mijn gezicht niet af maar neem ik in de grootte van een erwt een beetje peeling op mijn hand. Die breng ik vervolgens als eerste aan op mijn t-zone (voorhoofd, neus en kin), ik wrijf de peeling zachtjes in op mijn huid, vervolgens werk ik het laatste beetje wat ik over heb naar mijn wangen en slapen om daar ook even alles te peelen. Daarna droog ik mijn gezicht af met een schone handdoek. Deze peeling mag je, ook al zou je dat graag willen, echt maar twee keer per week gebruiken en er moet minstens een dag tussen zitten.

Nadat ik mijn gezicht heb gereinigd, gebruik ik deze crème. Dit is een crème die er voor zorgt dat mijn huid niet te veel gevoed wordt waardoor het vet wordt, maar hij zorgt er ook voor dat mijn huid niet droog en trekkerig aanvoelt.


Nadat ik mijn gezicht heb gereinigd neem ik de grootte van een erwt aan crème op mijn vingertoppen en ik breng deze overal aan op mijn gezicht, maar het meeste breng ik aan op mijn wangen, die zijn vaak heel droog.

Dat was mijn huidverzorging van het moment, in principe is dit het enige wat ik gebruik, natuurlijk breng ik soms nog wel eens een maskertje aan maar dat is dan wel alles.

Ik ben aan deze producten gekomen doordat ik naar de DA bij mij in het dorp ging samen met mijn moeder en daar heb ik me laten adviseren. Zij heeft even naar mijn huid gekeken en me deze producten aanbevolen, en ik vind ze heel prettig werken. Effectief, maar toch op een milde wijze.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten