donderdag 19 juni 2014

Hoe mijn liefde voor beauty begon & Mijn blogverhaal

Hey,
Vandaag vertel ik je mijn verhaal over hoe het allemaal begon met mijn blog en hoe ik liefde kreeg voor make-up, beauty en haar. Ik ben namelijk echt al vanaf dat ik heel klein was bezig met alles waar ik nu nog steeds mee bezig ben. Door de jaren heen heb ik een eigen stijl ontwikkeld en verander ik regelmatig van ritueeltjes omdat ik steeds meer dingen leer. Ik heb al een aantal blogs gehad and today I am going to tell my story! Ik zal je vertellen hoe het allemaal begon en deel tussendoor foto's die ik maakte in dit proces. Kijk je mee?



Het begin
Het begon eigenlijk al toen ik heel klein was, ik kreeg van mijn oppas een kindermake-upsetje en was er helemaal gek mee. Zelfs toen ik al wat ouder was bracht ik de oogschaduw zorgvuldig aan en wist ik precies wat , waar moest. Later kocht ik van mijn zakgeld een lipstick (die ik nog steeds heb!!!)  en van die opdraaipotjes van miss helen. Zo begon mijn liefde voor make-up.


Blogs
Ik kreeg een computer van mijn vader (die ik afgelopen jaar pas heb vervangen) en eerst zat daar geen internet op, ik maakte zelf tijdschriften op paint alleen maar over make-up en haar. Toen kreeg ik internet en ontdekte ik youtube, dat was toen nog helemaal niet zo populair. Ik zocht naar make-up video's en kwam op twee kanalen terecht, deze (femmenistas) en deze (beautygloss). Ik werd gek op de filmpjes en leerde mezelf nog beter omgaan met make-up. Van mijn zakgeld kocht ik make-up. Later ontdekte ik ook blogs, ik las elke dag uit school (de basisschool) nieuwe artikels en ontdekte nog veel meer blogs waaronder deze (veracamilla). En toen was ik officieel make-up fan.


Voor mezelf
Lang maakte ik mezelf alleen thuis op (ik mocht geen make-up op naar school) en probeerde ik dingetjes uit. Met onze digitale camera maakte ik foto's en filmpjes die ik voor mezelf hield en bekeek ze dan op mijn computer. Ik kon er gewoon van genieten dat ik lekker aan het make-uppen was en dat ik dan later de foto's nog eens kon bekijken.


Hyves
Op mijn leeftijd (denk groep 7) was hyves echt helemaal het einde en daarom besloot ik na ruim een jaar foto's voor mezelf te maken, een hyves pagina aan te maken. Ik noemde de pagina "Trucco Ela Cura" wat Make-up en Verzorging betekent in het Italiaans. Ik kreeg heel veel leuke reacties op school, ook wat nare, of kinderen die het niet snapten maar dat maakte me niet veel uit. Ik plaatste slechts twee filmpjes omdat dat niet ging met hyves. Het lukte allemaal niet zoals ik gehoopt had. Ik wist niet echt andere mogelijkheden en stopte daarom met de pagina, ik wist niet wat ik moest doen en was teleurgesteld.


Vervolg
Ruim een jaar lang deed ik niks meer met make-up. Ik leerde mezelf mijn nagels lakken en oefende elke dag, daar waren mijn ouders niet zo blij mee. Na een jaar hield ik het niet meer en ging op zoek naar hoe je een gratis blog kon maken, de simpelste manier was blogger. In de zomervakantie leerde ik mezelf hoe ik artikels moest schrijven en dingen kon aanpassen.  Ik noemde mijn blog, omdat ik het wel een goede naam vond weer "Trucco Ela Cura" Een jaar lang schreef ik wanneer ik zin had wat over make-up, haar, beauty of lifestyle. Ik zat inmiddels in de eerste van de HAVO en merkte dat het allemaal niet meer ging, ik moest meer voor school doen dan gehoopt en had ook niet meer zo'n zin om door te gaan. De hele periode tot aan de zomervakantie had ik geen blog. Na de vakantie miste ik het bloggen en begon ik weer een nieuwe blog "Me Put It Together". Ik had er weer zin in en kreeg zowaar een handjevol lezers. Maar net als de vorige blog eindigde het weer met de conclusie dat ik er geen tijd voor had en dat ik me moest focussen op school. Begin de tweede klas stopte ik en had ik weer geen blog.

De opzet
November 2013 begon ik na te denken, waarom was ik elke keer gestopt? Wat hield me steeds tegen? De oordelen van anderen? Nee. Ikzelf? Nee. School? Nee. Ik kwam tot de conclusie dat ik met iets moest komen waar ik goed over na kon denken en besloot om in november te beginnen met een naam verzinnen, ik maakte planningen, moodboards en dacht na over mijn karakter. En zo ontstond de blog waarop je nu dit artikel leest.


De Verloop
Het was een nieuw concept waar ik over vijf, nee tien jaar nog achter zou staan en daarom bereidde ik me zorgvuldig voor. Langzaamaan tikte ik de eerste artikels en maakte ik foto's, ik had inmiddels mijn hele jeugd geoefend. Ik weet niet precies waarom ik op de gedachte kwam dat ik het ging volhouden maar ik merk dat ik het gewoon zo leuk vind om te doen en daarom moet ik er mee door gaan. Make-up is mijn passie en inmiddels is het ook mijn passie om dit te delen met anderen. Ik leef in de sprookjeswereld van de beauty.

Youtube
Nog niet zo lang geleden maakte ik een kanaal aan op youtube en ging ik echt video's maken. Dit wilde ik echt al heel lang en eindelijk heb ik het gedaan. Ik twijfelde heel erg, je staat met je hoofd op het internet en iedereen denkt wat van je. Inmiddels ben ik denk ik mentaal sterk genoeg hiervoor en ik ben absoluut blij dat ik niet op jongere leeftijd ben begonnen met video's maken. Als je jonger bent ben je veel kwetsbaarder en ik denk dat ik dat niet zou trekken. Mijn youtube-kanaal heet trouwens gewoon lifetalktogether.

Nu
Ik heb dan misschien nog niet zoveel lezers en kijkers, ik ben ontzettend blij met jullie allemaal. Of je hier nu elke dag komt of toevallig op deze blog terecht bent gekomen. Ik ben blij met iedereen en ik vind het tof dat je de moeite hebt genomen hier rond te kijken en mijn diepste gedachtes te lezen. Dat jij dit, deze zin nu leest, is voor mij heel bijzonder! Bedankt voor alles voor wat jullie me nu hebben gegeven.


Toekomst
Ik probeer me niet zoveel op de toekomst te richten en gewoon lekker te doen wat ik leuk vind. Natuurlijk wil ik op alle gebieden veel leren en hoop ik te groeien in meerdere opzichten.

Ik hoop dat ik je zo een beetje een beeld heb kunnen geven van mijn beauty -en bloggeschiedenis. Als je ook een blog wilt starten, twijfel vooral niet en als je er echt passie voor hebt en uniek bent, kun je heel ver komen! Live your dream!

Bedankt voor het lezen van dit artikel, als je vragen of opmerkingen hebt, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd.

-xxx-

Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten