zondag 11 mei 2014

My way: Kabels en Snoertjes Opbergen!

Hey,
Vandaag heb ik een oplossing gevonden waar ik al jaren knettergek van werd. Elke keer als ik een snoertje nodig had voor iets zat alles weer door elkaar en moest ik alles weer uit de knoop halen. Gek werd ik ervan. Langzaamaan heb ik naar een oplossing toegewerkt. Ik zat met de rommel voor mijn neus aan mijn bureau en bedacht me opeens iets. Kennen jullie deze video van Mascha nog? Ze vertelde in haar video dat dit eigenlijk bedoedl was voor kabels van computers en dergelijke. Ik bedacht een manier die voor mij handig was en schoot er natuurlijk gelijk foto's van, als ze mislukten was dat nog niet zo'n ramp. Maar het mislukte niet en ik erger me er totaal niet meer aan! Kijk je mee hoe het werkt?

Ik heb dus mijn kabels en laders die ik het meest gebruik in deze mand zitten, zo liggen ze niet overal door het huis verspreid en raak ik niet steeds alles kwijt. Eigenlijk een goede plek en ook lekker makkelijk als alles bij elkaar ligt. Ik wilde het dus wel in deze mand houden maar voor nu werkte het zo niet.
Na een tijdje voor me uit staren herinnerde ik me de tutorial van Mascha weer en ook dat ze zei dat het eigenlijk voor kabels was. Echt zin om op te zoeken hoe het moest had ik niet en dus verzon ik zelf een manier waarop ik de kabeltjes in de kokers kon doen.

Maar laten we eerst even bespreken wat je nodig hebt.
Wat je nodig hebt:
- Net zoveel wc-rollen als kabels
- Een nietmachine
- Een mandje of bankje (is niet nodig maar wel mooier en handiger)
- Kabels

Ik ga je nu vertellen hoe je dit ontzettend handige opbergsysteem kunt maken! Het is trouwens heel erg simpel!
Neem al je wc rollen en niet ze aan elkaar vast terwijl ze op tafel staan, zo zorg je ervoor dat je wc rollen niet scheef aan elkaar vast komen te zitten. Maak steeds setjes van twee. Dus een nietje aan de bovenkant en een nietje aan de onderkant. Dat zorgt voor iets meer stevigheid.
Maak vervolgens nog zoveel setjes van twee als je wilt en niet daarna alles aan elkaar vast, ik heb gemerkt dat het zo het makkelijkst gaat en je niet scheef niet.
Duw je rollen eventueel nog een beetje naar de juiste vorm als je er niet helemaal tevreden over bent. Let op dat je ze niet helemaal vervormt.
Neem nu je kabels en steek ze in de rollen. Van de lengte van de kabel hangt af hoeveel je er in een rolletje kunt doen. Ik gebruikte er gewoon een per kabel.
Plaats ze in je mand en leg er eventueel nog wat losse dingen omheen, zoals een externe schijf, telefoonhoesje of USB-stick
En tadaa! Klaar is je opbergmandje waarvan niks in de knoop zit er waarvan je overal makkelijk bij kunt zonder helemaal  gek te worden.

Dit klusje heeft me maar een kwartiertje geduurd en is ontzettend simpel. Als je meer kabels hebt kost het natuurlijk wat meer tijd, maar alsnog is het vrij snel gemaakt,.

Ik hoop dat je wat had aan mijn manier van het opruimen van mijn kabels en snoertjes. Het geeft mij in ieder geval veel minder stress en frustratie.

Als je vragen of opmerkingen hebt kun je mailen naar: lifetalktogether@outlook.com of een reactie onder deze blogpost achterlaten! Volg ook mijn blog op instagram!

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende keer!
-xxx- Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten