maandag 21 april 2014

How-to: Mijn favoriete vlechttechniek met knot!

Hey,
In mijn ShotsOfThatLife van maart zag je op de laatste afbeelding een vlecht, ik draag deze vlecht echt heel veel de laatste tijd. Het is lekker snel en makkelijk om te maken en daarbij geschikt voor heel veel gelegenheden. Ik draag deze vlecht in combinatie met een knot. Tijdens het sporten is de knot fijn, als je gaat klussen (zoals ik vandaag deed bij mijn oma), als je moet werken en je haar uit je gezicht wilt hebben of als je haar te vet is om het los te dragen. Ik ga je met behulp van dit artikel laten zien hoe je deze vlecht maakt. Kijk je mee?


Ten eerste vertel ik even wat je nodig hebt voor dit kapsel:
- Een elastiek
- Een klem om je haar eventueel even mee vast te zetten tussendoor (ik doe dit zelf niet maar als je net  begint maakt dit het wel gemakkelijker)
- Een kam
- Een borstel
- Wat haarschuifjes
- Eventueel wat haarlak om de boel mee te fixeren

Nu we weten wat we nodig hebben, kunnen we beginnen!
Neem je kam en deel je haar af aan de kant waar de scheiding zit. Je kunt uiteraard zelf kijken waar, en hoe ver opzij je je scheiding wilt hebben. Ik moet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb, maar je kunt dit ook prima doen met een middenscheiding lijkt mij.
Verdeel je haar in drie plukken met je vingers, het is het mooiste als je niet te dunne plukken gebruikt omdat een dikke vlecht het er mooiste uit ziet. Maar dit is natuurlijk helemaal je eigen smaak.
Nu gaan we eerst een keer "gewoon" vlechten, neem dus de drie strengen in je handen en in plaats van dat je de buitenste pluk over de middelste legt, haal je hem nu onder de middelste pluk door. Dit doe je een keer voor de linkerkant en een keer voor de rechterkant.
Nu doen we precies hetzelfde alleen nemen we er ook nog eens een plukje van de zijkant bij. Dus je neemt een buitenste pluk, pakt er een beetje haar bij wat nog los hangt en haalt hem dan onder de middelste pluk door. Deze techniek heet opvlechten en is wat mij betreft nog mooier dan gewoon invlechten. Mocht je mijn uitleg niet snappen en toch een filmpje ervan willen zien klik dan hier. 
Dit is wat mij betreft het filmpje dat de techniek het beste uitlegt.
Vlecht zo verder tot je ongeveer op het midden van je hoofd bent, pak er nu geen haar meer bij en vlecht een stukje verder door. Zo zorg je ervoor dat je vlecht niet zomaar losgaat.
Zet je vlecht even vast met een klem zodat je er geen last van hebt. Als er wat plukjes uit de vlecht steken maakt dat niet zoveel uit, dit geeft juist een leuk speels effect. Je kunt nu stoppen en hier een knot van maken, maar ik ga verder.
Vlecht de andere kant van je haar op exact dezelfde manier. Soms doe ik maar een kant, maar meestal twee want dan is echt al het haar uit mijn gezicht en dat is het prettigst.
Neem nu al je haar als een paardenstaart bij elkaar en haal de klem voorzichtig uit je haar. Je kunt hier nu een staart van maken, dat staat ook heel erg leuk. Ik ga voor een rommelige knot vandaag.
Pak je haar een beetje rommelig bij elkaar en sla het elastiek er twee keer omheen, wederom kun je het zo laten maar dan zit het niet zo stevig.
Steek her en der wat schuifspeldjes om het haar even wat beter vast te pinnen of om losse plukjes terug te stoppen in de knot.
Tadaa! Je knot is af en je bent er echt niet lang mee bezig. Dit kapsel kan op ieder haartype gemaakt worden en zit ook nog eens comfortabel. Tip voor als je glad en sluik haar hebt, spray je haar een beetje nat voordat je gaat vlechten en het zal allemaal een stuk gemakkelijker worden. Het opvlechten is even oefenen maar als je de techniek doorhebt gaat het vanzelf beter en strakker zitten.
Hier zie je de knot nog even van de zijkanten en van achteren, een heel leuk resulaat en ontzettend snel gemaakt!

Ik hoop dat je dit artikel leuk vond en tot de volgende keer! Mocht je een reactie willen achterlaten dan kan dit hier beneden en je kunt ook altijd mailen naar: lifetalktogether@outlook.com
Als je de knot met vlecht ook hebt gemaakt zou ik het leuk vinden als je een foto stuurt via de mail!

-xxx- Nienke

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk! Moet ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik zeker doen! Heel leuk en simpel! Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen