maandag 3 maart 2014

How to: Krullen maken met een krultang

Hey,
Vandaag ga ik je laten zien hoe je je haar op een klassieke manier kunt krullen met een krultang. Mijn absolute favoriet qua krullen maken. Kijk mee!

 Ten eerste, wat hebben we nodig?

1. Een haarspray, zorg voor een haarspray die niet al te krokant werkt en met een fijne mist zodat je krullen niet te hard worden.
2. Een mousse, kan speciaal zijn voor krullen maar ik heb echt de meest basic mousse gekocht bij de kruidvat en werkt prima.
3. Een krultang van middelmatige grootte die minstens 200 graden kan worden want anders blijft het in dik haar niet zitten.
4. Een klip om je haar naar boven te zetten, ik laat er hier een zien maar heb er uiteindelijk twee gebruikt.
5. Schuifjes of bouclé klemmetjes om je krullen mee vast te zetten.
6. Een heatprotector, dit is optioneel maar wel raadzaam want zo blijft je haar net iets beter beschermt. Ik  heb een hele simpele van de kruidvat.
7. Een borstel, normaal gebruik ik mijn tangle teezer maar die was ik even kwijt, ik heb hem al weer gevonden nu ik dit schrijf.
8. Een kam, ik heb de kam uiteindelijk niet gebruikt maar is wel handig om bij de hand te houden.

Ik gebruik dus drie producten, dat is voor mij best veel maar dit zijn wel echt mijn musts voor krullen maken.

Oké, laten we beginnen want ik heb zin om te beginnen.

Schud je bus mousse goed en neem een ruime hoeveelheid, wees niet bang om teveel te gebruiken en neem gewoon een goeie dot.
Verdeel de mousse in je haar, pak de onderkant ook goed mee zodat je krullen wat beter in blijven zitten. Ik vind het zelf onzin dat mensen beweren dat hoe meer je in je haar gooit hoe moeilijker het wordt om het te bewerken.

Borstel je haar nu even goed door.

Nu gaan we de heatprotector gebruiken. Dit is een spray wat je haar beschermt tegen de hitte van krultang, stijltang, föhnborstel of zon en werkt wat mij betreft ook echt wel.
Verdeel de spray vooral in de punten maar vergeet de bovenkant niet als je je hele haar gaat krullen.
Steek de bovenkant van je haar vast door met je vingers langs je oren te steken en zo vervolgens een lijn naar elkaar toe te halen.
Neem een brede pluk haar en zet je tang op je haar aan de onderkant, haal de tang niet eerst jangs je haar dit zorgt er alleen maar voor dat je haar afbreekt.
Rol de tang nu naar boven en afhankelijk van hoe  heet je tang is kun je deze geruime tijd laten zitten. Mijn tang wordt niet zo heet en ik heb de tang zeker een minuut laten zitten.
Vang je krul op, je zult hierna zien waarom.
Zet je krul vast met een schuifje in de vorm van hoe je de krul hebt gemaakt, zo koelt de krul goed af en blijft ie nóg langer zitten!

Spray de krul gelijk in met haarlak en doe op deze manier de hele onderkant van je haar, ik heb dit in vier plukken gedaan en was er zo'n vijf minuten over gedaan.
Hier heb ik de krullen losgemaakt nadat ze afgekoeld waren en kijk wat een mooi effect! Nu al!
Doe precies hetzelfde voor de bovenkant en laat dit ook weer afkoelen.

En dan nu...
Het eindresultaat. Ik kijk een beetje knullig maar ik had niet mijn dag. Er was een ongeluk gebeurd met iemand van mijn school en ik was een beetje in de war en duf. Sorry daarvoor! Ik hoop dat je snapt waar het om gaat!

Dit was mijn manier van krullen maken en het is super makkelijk om te doen en je bent er ook niet veel tijd aan kwijt.

Bedankt voor het lezen van dit artikel. Heb je de krullen ook gemaakt of heb je een vraag dan kun je altijd een reactie hier beneden achterlaten of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com 

-xxx- Nienke










Geen opmerkingen:

Een reactie posten