dinsdag 26 september 2017

Hotspots: Nijmegen


Hey,
Vandaag eindelijk weer een artikel online, ik heb het ontzettend druk gehad en daarom heb ik een tijdje niks geüpload op youtube en geen artikelen geschreven voor mijn blog, maar zoals dat altijd gaat bij mij, mis ik het schrijven op een gegeven moment. Vandaar dat ik weer lekker ga beginnen met schrijven en uploaden. Iedereen heeft een hobby en dit is die van mij. Dat was even de update voor nu, want ik start vandaag met een artikel over de hotspots in mijn favoriete stad. Natuurlijk woon ik al heel mijn leven in de buurt van Nijmegen en ben ik er al vanaf kleins af aan veel geweest, maar nu ik sinds vorig jaar ook studeer aan de HAN in Nijmegen ben ik echt verliefd geworden op deze stad. Het is zo'n mooie, bijzondere stad! Vandaag vertel ik je dan ook graag over mijn favoriete plekken in Nijmegen, van winkels en restaurants tot aan uitgaansgelegenheden. Benieuwd? Klik dan snel verder!


Winkeltjes:


Jewelz & More:
Nijmegen heeft veel standaardwinkeltjes zoals H&M, Zara, Only etc. Maar dit is een winkel die heel erg leuk is om eens bij binnen te lopen. Hij zit op de Stikkehezelstraat, dat is is sowieso een leuke straat om doorheen te lopen omdat er veel leuke winkeltjes zitten waar ze sieraden van natuursteen verkopen en andere leuke winkeltjes met bijzondere interieurspulletjes. Bij Jewelz & More verkopen ze prachtige sieraden (voor elk budget) en een aantal kledingstukken en accessoires. Echt de moeite waard!


Cira:
Dit is een winkel waar je gewoon een keer binnen moet zijn geweest, het is een mega goedkope winkel in de Ziekerstraat waar ze afschuwelijke dingen verkopen, maar ook hele leuke dingen. Ik ben vooral fan van de schoenen en de accessoires, maar je kunt er ook leuke kledingstukken scoren.

Lunch/diner:


Het Vlaams Arsenaal:
Dit is echt een geweldig tentje om te eten, het zit in de passage die voor de Marikenstraat zit en het is er geweldig. Net even wat anders dan de standaard lunchtentjes, velen denken dat ze er alleen typisch vlaamse gerechten serveren, maar dat is niet zo. Echt heel erg lekker!


Mr. Jacks:
Ik houdt echt van de Burchtstraat, er zitten zoveel leuke tentjes en winkeltjes (ook de natuurwinkel is top!), zo ook Mr. Jacks, een Grieks/Italiaans restaurant met eten van topkwaliteit. Er is heel veel keuze en alles smaakt geweldig. Ook is het heel erg goedkoop, dat maakt het natuurlijk extra leuk!

Uitgaan:


Bascafé:
Hier ging mijn vader vroeger al naar toe en het is er ontzettend gezellig, het zit in de In de Betouwstraat (ja dat is de straatnaam). Drankjes zijn er betaalbaar en de muziek is er altijd goed!

Goed, dat zijn zo'n beetje de hoogtepunten van de stad Nijmegen, natuurlijk zijn er nog veel meer toffe plekken in de oudste stad van Nederland, maar dit zijn wel echt mijn favorieten. Heb jij nog leuke hotspots in Nijmegen?



Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten