zondag 4 oktober 2015

Tag: 40 Beautyvragen


Hey,
Ik ben een beautylover in hart en nieren en daarom leek het me leuk om vandaag een tag te doen over beauty. Ik zocht wat rond op het internet en zag bij Vera van Vera Camilla een hele leuke, de "40 Beautyvragen", benieuwd naar de vragen en mijn antwoorden? Lees dan snel verder!



1. Hoe vaak per dag was je je gezicht?
Één keer per dag, ik was mijn gezicht 's ochtends met een facewash, 's avonds gebruik ik een reinigingsmelk en een toner om mijn huid te reinigen. 
Wat is je huidtype (vettig, droog…)?
Ik heb absoluut een droge huid, het vervelende is dat ik heel gevoelig ben voor hormonen en daardoor snel last krijg van puistjes rondom mijn mond en op mijn kin. Ik glim snel, niet omdat mijn huid vettig is, maar ook omdat het extreem gevoelig is voor temperatuur en vuil in de lucht. Een lastig huidtype dus.
3. Welke facewash gebruik je op het moment?
Een facewash van Annemarie Borlind.
4. Scrub je wel eens?

Ja, één keer in de week.
5. Welk merk gebruik je daarvoor?
Ik heb deze scrub van Kruidvat voor het gezicht. Ook voor mijn lichaam gebruik ik graag een scrub van Kruidvat, maar die van de HEMA met amandelgeur vind ik ook heerlijk.
6. Welke dagcrème gebruik je?

Een crème van Annemarie Borlind die je zowel overdag als 's nachts kunt gebruiken, het is echt een heerlijke crème en geeft precies de verzorging die mijn huid nodig heeft.
7. Heb je sproeten?

In de zomer krijg ik vaak wat sproetjes op en rondom mijn neus, voor de rest heb ik helaas nooit sproeten.
8. Gebruik je oogcrème?
Nee.
9. Heb je of had je een acnè-gevoelige huid?
Nee, de puistjes die ik heb/had stellen gelukkig niet heel erg veel voor. Dat kun je niet zien als acnè.
10. Heb je ooit ProActiv gebruikt?
Nee.
11. Welke foundation gebruik je?
Eigenlijk geen, maar als ik een foundation gebruik voor tutorials is dat altijd de Rimmel Stay Matte Liquid Mousse Foundation in 100 Ivory.
12. En welke concealer?
Dat is de Essence Stay All Day long-lasting 16h Concealer. Een fijne vloeibare concealer die de perfecte kleur heeft voor mij.
13. Weet je wat je ondertoon-kleur is?
Ik geloof dat ik een roze ondertoon heb.
14. Wat vind je van valse wimpers?
Ik vind het leuk, zeker voor tutorials, maar vaak toch te heftig voor andere gelegenheden.
15. Wist je dat mascara officieel maar 3 maanden houdbaar is?
Ja dat weet ik, maar eerlijk gezegd vind ik dat een beetje onzin. Ik heb nog nooit een oogontsteking gehad (ja, ik heb het even afgeklopt) en doe soms wel een jaar met mascara.
16. Welk merk van mascara gebruik je?
Op het moment gebruik ik een mascara van NYC, dat is de Big Bold mascara in de koraalkleurige verpakking. Heel erg fijn!
17. Sephora of MAC?
Sephora, MAC is gewoon te duur en het zit niet in de buurt voor mij.
18. Heb je een MAC Pro-Card?
Nee.
19. Welke make-up tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Kwasten van HEMA, Ecotools en Essence. Ik werk eigenlijk nooit met een spons.
20. Gebruik je een basis of primer voor de ogen?
Ja, de Essence I Love Stage eyeshadow base, een geweldige budget topper!
21. En voor het gezicht?
Nee, nooit.
22. Wat is je favouriete oogschaduw (kleur of tint)?
Pff, ik ben zo gek op oogschaduw. In het dagelijks leven draag ik vaak bruintinten, maar ik ben ook gek op paars en groen. Voor extreme looks vind ik koper en cranberry vooral mooi. Aaah! Ik kan niet kiezen, ik ben gek op alle kleuren oogschaduw!
23. Gebruik je vloeibare eyeliner of een potlood?
Ik gebruik vaak vloeibare eyeliner uit zo'n stift, maar mijn handelsmerk is bruin oogpotlood. Dat staat heel mooi zacht en zorgt ervoor dat een mooie look net wat intenser wordt.
24. Hoe vaak prik je jezelf in de ogen met een oogpotlood?
Eigenlijk nooit, dat gebeurt bij mij sneller met een mascara applicator.
25. Wat vind je van losse oogschaduws?
Het kan heel mooi zijn en heeft vaak een geweldige pigmentatie, maar ik ben nogal een kluns en meestal wordt het dan zooitje.
26. Gebruik je minerale make-up?
Nee, ik gebruik wel een losse poeder van HEMA voor het gezicht als dat ook mee mag tellen.
27. Wat is je favoriete lippenstift?
Dat is een lastige, ik ben gek op lipstick. Ik vind Essence 05 Cool Nude heel gaaf, dat is een mooie chique kleur die voor iedere gelegenheid geschikt is. Er wordt gefluisterd dat het een dupe van MAC Faux is.
28. En lipgloss?
Ik gebruik op het moment geen lipgloss, maar als ik het gebruik is het een lipgloss van NYC in een perzikkleurtje.
29. Wat is je favoriete blush?
HEMA blush Wet & Dry in 01, ik heb deze zeker al 5 jaar en hij gaat maar niet op. Je ziet nu wel een deuk maar alsnog blijft er heel veel product over. Ik heb eigenlijk geen idee of ze deze nog verkopen.
30. Koop je wel eens make-up via Ebay?
Nee, ik snap echt geen hol van Ebay en ben heel erg bang dat het toch niet helemaal betrouwbaar is. Ook heb ik liever eerst een tester in mijn handen voordat ik het product koop.
31. Houd je van drogisterij make-up?
Jaaaaa! Als ik een andere naam voor mijn blog zou moeten bedenken dan moet het wel iets met budget/goedkoop zijn want ik houd van luxe producten, maar kan net zo blij zijn met goede budgetproducten uit de drogisterij. Drogisterijjjj.... Yes please! Won't you come and put it down on me?
32. Ga je wel eens naar CCO’s? (Cosmetic Company Outlets)
Nope.
33. Heb je ooit overwogen make-up lessen te nemen?
Jazeker, ik denk ook wel dat ik dat ooit nog eens ga doen. Lijkt me heel tof!
34. Ben je klunzig bij het aanbrengen van make-up?
Soms lukt het gewoon niet, dan breng ik alleen mascara en poeder aan (dat lukt altijd wel) en dan kijk ik gewoon niet teveel in de spiegel.
35. Welke make-up misser vind je verschrikkelijk?
ORANJE foundation, indianenstrepen op de wangen dat blush/bronzer voor moet stellen, dunne/veel te ronde wenkbrauwen (of te donker getekend) en een te dikke wing die bijna doorloopt tot aan je oor. Dat dus.
36. Houd je van kleurrijke make-up (lippen en ogen) of juist van neutrale tinten?
Ik ben niet van de knalroze lippen en ook rood vind ik me niet mooi staan, ik ben meer van bruin/paarse tinten. Of hele warme rode kleuren. Op de ogen houdt ik wel van wat fellere kleuren, maar je zult me niet snel zien met kanariegeel of gifgroen.
37. Welke celebrity heeft vaak mooie make-up?
Ik ben zelf echt gek op Vanessa Hudgens, Katy Perry en natuurlijk Adele.
38. Als je het huis maar met één make-up item kon verlaten, wat zou het dan zijn?
Mascara! Als ik me verslaap doe ik niks op, behalve mascara. Ik denk dat dat genoeg zegt.
39. Verlaat je wel eens je huis zonder make-up op?
Jazeker, ik heb soms om 8 uur 's ochtends rijles op zaterdag, dan doe ik dus echt geen make-up op. Sporten doe ik ook vaak zonder make-up op en in het weekend draag ik eigenlijk ook alleen op een feestje/verjaardag make-up.
40. Vind je dat je er goed uitziet, zelfs zonder make-up?
Dat ligt eraan hoe mijn huid is, als mijn huid rustig is zoals nu vind ik het prima. Maar ik geef eerlijk toe dat ik mezelf mooier vind met make-up op, en dan bedoel ik niet een hele laag foundation, maar gewoon mascara, poeder, blush en lipstick. Oogschaduw vind ik gewoon ontzettend leuk en daarom draag ik dat veel.

Ooh het zijn er tweeënveertig, beetje raar maar ach, bonus!

41. Wat is volgens jou de beste make-up lijn?

Pfoe, daar kan ik echt niet uit kiezen.
42. Wat vind je van make-up?
Haha, dit is wel een grappige vraag na eenenveertig vragen over beauty en make-up, maar ik vind make-up/beauty natuurlijk helemaal geweldig. Mijn blog ademt make-up en beauty, duuuh!

Ik hoop dat je de tag leuk vond, als je wilt mag je de tag natuurlijk altijd overnemen voor je eigen blog of youtube. Tot morgen! Dan ben ik te zien in een tutorial die behoorlijk heftig is!

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram en Bloglovin' om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten