donderdag 18 december 2014

Update: Sieradenstash

Hey,
Al eerder maakte ik een artikel over hoe ik mijn sieraden opborg (klik hier voor dat artikel). Inmiddels heb ik een aantal elementen weggelaten omdat ik een heleboel sieraden heb weggedaan en weggegeven. Ik was het zat om zoveel sieraden te hebben, niks te kunnen vinden en ik had er een heleboel die ik niet eens meer droeg. Ik heb nu een rustigere stash en er is weer ruimte voor nieuwe dingen, ik heb alleen de sieraden gehouden die ik nog draag.Vandaag laat ik je zien welke dat zijn. Kijk je mee?


Ik heb mijn sieraden naast mijn kledingkast op een tafeltje staan, zo kan ik er makkelijk bij en kan ik het goed combineren met de kleding die ik uitgekozen heb of al draag. Mijn parfum staat hier ook omdat hier bijna nooit zon komt en omdat je parfum eerst op moet doen voordat je sieraden aan/om doet, anders verkleuren ze. Laten we maar beginnen!


Ik heb hier een chinees porseleinen schaaltje staan met een boeddha die ik ooit kreeg en een waxinelichthouder waarop "Good Luck" staat.


En dan heb ik mijn parfums er staan, de parfums die ik op het moment gebruik zijn: Bruno Banani - Magic Woman, L'occitane - (ik weet niet welke versie), Mexx - Fresh Woman en Action - Celebration Cube (die gebruik ik niet zo vaak).


Het eerste rekje wat op mijn tafeltje staat komt van de blokker en je kunt er kettingen (korte), armbanden en oorbellen op kwijt. Ik heb er bijna al mijn armbanden aan hangen en een groot gedeelte van mijn hangende oorbellen.


Ik ben dol op grote oorbellen, ik heb een behoorlijke bos haar en daarom vind ik opvallende oorbellen wel leuk. Hier zie je twee paar zilveren oorbellen van de primark en de rest daarnaast is van de kruidvat. De meest rechtse oorbellen heb ik al heel lang.


Daarboven hangen wat kleinere oorbellen. De bloemetjes links heb ik al heel lang en ik vind ze nog steeds heel erg leuk. De oorbellen links van de zalmkleurige, kreeg ik van mijn moeder in de toetsweek, die vind ik denk ik het meest bijzonder.


Ik heb niet zo veel met armbandjes, ik vind het vaak nogal onhandig. Maar er zijn er wel een aantal die ik wel heel leuk vind, die hangen aan de haakjes bovenin, er hangt ook een ketting die ik van mijn moeder kreeg voor sinterklaas. Die vind ik zo mooi!


Ook dit grijze rekje komt van de blokker en kreeg ik ooit van mijn vriendinnen voor mijn verjaardag. Dit rekje is nu behoorlijk leeg maar dat komt vanzelf wel weer goed. Ik heb behoorlijk opgeruimd. Ook in dit rek hangen een aantal juweeltjes.


Deze oorbellen vind ik ook echt zó mooi. Ik ben echt gek op oorbellen, kan er nooit genoeg van krijgen, vooral opvallende met veel kleur vind ik mooi. De oorbellen in het midden kreeg ik vorig jaar van Ananda en zijn echt wel mijn favoriet, ze staan bij zoveel dingen mooi1


Mijn ringen heb ik bijna allemaal weggedaan, behalve de gouden ring die ik van mijn oma kreeg, een ring die ik onlangs bij primark kocht met een hele grote blauwe steen, mijn slangenring en een zilveren ring met een groen steentje die ik kocht op een marktje in Frankrijk. Ook heb ik mijn zilveren ring met een maansteen en een andere zilveren ring altijd om, die hangen dus bijna nooit op het rekje.


Mijn drie BIBA armbandjes hangen aan het onderste rekje met een armbandje wat ik kreeg van Ananda wat ze meegenomen had uit Spanje. Ik en Ananda doen elkaar graag sieraden cadeau. We weten echt heel goed van elkaar wat we mooi vinden, wel hebben we allebei een andere smaak, hoewel we ook vaak hetzelfde leuk vinden.


Verder heb ik nog een kistje om knopjes in te bewaren en echt zilveren sieraden, want die verkleuren zo niet door de zon. Ook mijn horloges zitten hierin.


In kleine doosjes zitten oorbellen en kettinkjes, ik heb twee horloges, een roségouden en een zilveren met grijze band. Ook liggen er wat kartonnetjes met oorbellen erop in dit kistje. Ik lijk wel een ekster als ik mijn collectie zo bekijk!


Ik zaagde een paar jaar terug een tak af uit het bos en sloeg er wat spijkers in, hieraan hangen mijn lange kettingen en mijn enige statement ketting. Ik ben echt heel blij met de lange kettingen die ik heb, ook al zijn het er niet zo veel.


 Deze statement ketting komt van primark en past werkelijk bij bijna alles, ik ben er nog steeds heel blij mee.


Ik hou van kettingen met een ronde hanger aan, de wereldbol heeft mijn oma ooit gekregen van mijn overleden opa en zij heeft het weer aan mij gegeven. Ik draag deze alleen op bijzondere dagen en bij speciale gelegenheden.

En dat waren alweer al mijn sieraden. Ben je benieuwd naar de sieraden die ik het meest draag op het moment? Klik dan hier. Hoe berg jij je sieraden op?



Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten