zaterdag 27 december 2014

How-to: Een Gezellige Winterse Dag Voor Jezelf


Hey,
Het is vakantie en daarom hebben we natuurlijk wat meer tijd dan normaal, dus ook meer tijd voor jezelf. Nu de dagen kort zijn en de nachten lang, worden we allemaal een beetje depri en vervelen we ons behoorlijk. Daarom is het tijd om even rustig aan te doen en even me-time te nemen. Ik heb dit ook  gedaan en laat jullie zien wat ik op die dag deed en ik deel wat tips om je op en top zen te voelen. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!



Eerst is het belangrijk om het even lekker cozy te maken. Dat doen we zo.


Stekker in het stopcontact.


En dan heb je gezellige lampjes, het lijkt misschien wat onnodig voor overdag maar het geeft een gezellig en warm gevoel.


En kaarsjes aan geeft natuurlijk ook een warm en fijn gevoel. Soms moet je het gewoon even gezellig maken met de kleine dingen. Hoe leuk is het als jij lekker in je eentje met de kaarsjes aan een ontspannen dagje houdt?


Ook trek ik graag een comfortabele outfit aan voor het ultieme gevoel van ontspanning. Ik koos hier voor mijn minnie mouse pyjamabroek met een lekkere losse trui. Je kunt natuurlijk ook vanaf het moment dat je wakkker wordt, gewoon je pyjama aanhouden. Doe ook je haar lekker vast zodat je er geen last van hebt.


Ook wat beautyproducten betreft moet er natuurlijk het een en het ander gebeuren, je kunt een lekker maskertje op doen, je nagels lakken, je lippen verzorgen, je handen verzorgen en ga zo nog maar even door. Ik koos voor een maskertje, handcrème en lippenbalsem.

Maar wat moet je nou doen op zo'n dag? Je kunt natuurlijk lekker een serie kijken, maar waarschijnlijk doe je dit wel vaker. Het is veel leuker om iets te doen waar je normaal weinig tijd voor hebt, dus doe die laptop uit en zet je mobiel op vliegtuigstand.


Ik wilde graag kleuren in mijn kleurboek voor volwassenen, je zou ook iets anders leuks kunnen knutselen waar je nooit tijd voor hebt gehad. Een leuk moodboard maken, kerstkaarten versieren of een leuk fotoboek maken. Er zijn zoveel leuke dingen om te doen!


Je kunt ook lekker een boek of tijdschrift doorlezen zodat je weer  geïnspireerd raakt door anderen en misschien zelf ook wel weer op nieuwe ideeën komt. Het kan natuurlijk ook gewoon lekker ontspannend zijn.

Koop je favoriete snacks en drink je favoriete drankje en maak er een fijne dag van, soms heb je gewoon even wat tijd voor jezelf nodig. Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad en dat je misschien zelf ook eens zo'n dagje inplant, je kunt het desnoods gewoon in je agenda zetten! Het hoeft ook niet perse een hele dag te zijn, je kunt het ook alleen 's avonds doen, of 's ochtends, dan kun je de dag daarna lekker beginnen.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten