donderdag 11 december 2014

Collectie: Mijn Beautyboeken



Hey,
Ik ben een beautygek, vanaf kleins af aan ben ik bezig met make-up en haar, volg ik bloggers en youtubers en probeer ik te leren van dit alles, nieuwe trends te ontdekken en te leren van fouten. Voor mijn blog is het ook belangrijk dat ik trends bijhoud, nieuwe dingen leer en up to date blijf van alles wat zich ontwikkeld in beautyland. Dat kan natuurlijk heel gemakkelijk via het internet, iedereen deelt zijn mening, stijl en ontdekt nieuwe trucjes om je oogschaduw nóg mooier aan te brengen. Dat iedereen hierin vrij kan zijn, vind ik fantastisch. Maar ondanks dat ik gek ben op de vrijheid van internet en het gemak ervan, heb ik ook heel veel geleerd vanuit boeken. Niet alleen over beauty, maar ook over bloggen, video's maken en het leven. Daarom laat ik je vandaag mijn beautyboeken zien. Ik vind dat beauty te maken heeft met uiterlijke- en innerlijke schoonheid, want als je je goed voelt, straal je dat ook uit. Ik vertel je wat ik er van vind en waarom ik ze gekocht heb. Benieuwd? Kijk dan snel verder!



Laten we beginnen met de eerste!


Ik volg Mascha nu al bijna 6 jaar en ze is een voorbeeld voor iedereen denk ik, ze heeft veel meegemaakt en een opleiding gedaan waarbij je jezelf tegenkomt. Toen ik hoorde dat zij een boek ging schrijven wist ik meteen dat ik m' wilde hebben. En ja hoor, een maand nadat het boek te koop was heb ik hem gekregen van mijn moeder, hij zit zelfs nog in deze shoplog. (klik voor de video). Het is een boek met verschillende korte hoofdstukken waarin een verhaaltje staat van wat ze ooit heeft meegemaakt en wat ze daar van heeft geleerd, verschillende tips om met bepaalde situaties om te gaan en om dingen te plannen enz. Het is een heel interessant boek met prachtige foto's en het geeft denk ik een goed beeld van haar leven.


Dit boek kreeg ik vorig jaar met kerst en buiten dat dit een prachtig boek is met veel leuke tips voor bloggers, beautytips en leuke verhalen is dit boek heel bijzonder voor mij omdat ik hierdoor ben gaan nadenken over het bloggen. Voordat ik Life Talk Together begon heb ik een aantal andere blogs gehad, waar ik weer mee gestopt ben omdat het heel veel tijd kost. Hierdoor ging ik nadenken over hoe erg ik het bloggen eigenlijk miste en daarom ben ik gaan nadenken over een nieuwe blog, met tweehonderd procent inzet en heel veel inspiratie uit het boek van Cynthia (Miss Lipgloss) ging op 4 februari 2014 het eerste welkomsartikel online. Buiten dat dit me heel erg geïnspireerd heeft is het gewoon een heel tof boek om eens te lezen en om meer te weten te komen over hoe het met haar site allemaal begon. Ook de tips wat betreft beauty zijn heel erg leuk en handig.


Vorig jaar zomer hoorde ik dat er een "Cosmogirl Beautyboek" zou uitkomen. Ik ben dol op "Cosmogirl" en hield daarom mijn ogen goed open, zodra ik het boek ergens gesignaleerd had, kocht ik het meteen. Dit is gewoon een heel leuk luchtig tijdschrift met ontzettend veel leuke tips en inspiratie op het gebied van beauty en haar. Ik kijk er nog steeds wel eens in om inspiratie uit op te doen of wat tips uit te halen als je een bepaald iets wilt maken met je make-up waarvan je weet dat het lastig kan zijn. Helaas zal deze niet meer verkocht worden omdat tijdschriften altijd maar tijdelijk in de schappen liggen. Je zou hiervoor naar een speciale winkel moeten gaan.


Ook de "Fashionista Make-up Special" van Nikkie Tutorials wilde ik heel graag hebben, toen ik net de beautywereld ontdekte en een beetje Engels begon te begrijpen (ja zo jong was ik) keek ik heel vaak naar Nikkie, ze is vrolijk en straalt iets heel positiefs uit. Ik wilde haar boek dus heel graag hebben. In dit boek staan echt de basis dingen voor make-up en daarna volgen een aantal fototutorials waarbij ze verschillende looks creëert, heel erg leuk en zeker voor de beginners op make-up gebied een hele goeie. Ik weet niet waar ze deze nog verkopen.


Dit is het boek wat ik het meest koester, als ik deze kwijt raak vind ik dat echt heel erg. Je weet waarschijnlijk wel dat de "Fancy" niet meer bestaat, ik las de "Fancy" echt altijd en ik vond het zo leuk omdat er altijd heel veel over make-up, haar en beauty werd geschreven. Ik gooide alle "Fancy's" weg en heb er een gehouden als aandenken. Zo leuk!


Zoals ik al eerder zei ben ik gek op Mascha en toen ik er in een vlog achter kwam dat ze gasthoofdredactrice van de "Grazia" zou worden (haar favoriete blad). Wilde ik deze ook heel graag hebben, ik heb hem gekocht en met veel plezier gelezen. De foto's zijn prachtig en er staat ontzettend veel beauty in, dat vind ik echt zo leuk. Ik vind het ook leuk dat er ook nog wel wat lifestyle en kleding bij zit, anders wordt het misschien wat saai.

Dit waren dan alweer al mijn beautyboeken, ik heb er niet heel veel maar ik spaar ze langzaam op. Heb jij ook de boeken die ik ook heb? En welke heb je nog meer?



Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten