donderdag 27 november 2014

Tag: 25 Food Vragen


Hey,
Ik zag een hele leuke tag voorbij komen op deze blog van Kelly Caresse over eten, namelijk de '25 food vragen' tag. Ik ben dol op eten en alles wat er mee te maken heeft en daarom leek het me leuk om deze tag ook te doen. Ik zal alvast even vertellen dat ik na het maken van deze tag, ontzettende honger heb gekregen! Kijk je mee?



Wat is je favoriete ontbijt? 
Dat is meteen wel een lastige, ik ben dol op roerbakei, maar ook een gekookt eitje, kwark met banaan of gewoon een boterham met nutella. Ik ga vaak voor dat laatste als ik naar school moet, ziek ben of haast heb, zo blijven de andere dingen lekker en eet ik ook een beetje gevarieerd.
Hoe drink je je koffie? 
Sowieso Latte Machiato, gewoon opgeschuimde melk met koffie. Ik houd niet zo van suiker in mijn koffie, ik vind het dan al snel te zoet. Ik wil ook nog wel eens voor een cappuccino gaan als ik echt koffie nodig heb.
Wat zit er op je lievelingsbroodje? 
Als het een beetje simpel moet ga ik het liefst voor kaas, als ik wat uitgebreider mag kiezen ga ik meestal voor mozzarella, tomaat, zout en peper. Ook een gebakken of gekookt ei met ham eronder vind ik echt heel lekker. Ik ben dol op ei.
Soep of salade?
Absoluut soep! Ik ben echt gek op soep, het maakt niet uit wat voor soep het is. Mijn favoriet is denk ik wel tomatensoep, maar ook groentesoep, bouillon of Champions vind ik heerlijk. Ik denk dat ik dat van mijn oma heb, ze maakt zo vaak soep en dat is echt altijd verrukkelijk. Als ik op zomervakantie ga merk ik na een week of twee dat is snak naar haar soep!
Wat is je favoriete kookboek? 
Pfoe, kookboeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo van ben, we hebben er thuis een heleboel maar mijn moeder heeft een grote klapper met recepten die ze overal vandaan heeft gehaald, daar maak ik denk ik het meeste uit. Er zitten recepten in die ze gewoon van internet heeft, die ze zelf bedacht heeft of die ze van anderen heeft gekregen. Verder haal ik heel veel inspiratie van 24kitchen, van de app en op tv. Maar dat is natuurlijk geen boek.
Nooit meer zoet of nooit meer hartig? 
Nooit meer zoet, ik ben echt een hartig meisje en ik moet er niet aan denken dat ik nooit meer kaas, chips, tosti's, noten en ga zo nog maar even door, kan eten. Als ik me een beetje flauw voel neem ik altijd iets hartigs en voel me dan meteen beter. Ik heb ook niet zoveel met zoete dingen.
Welke keuken (land) is je favoriet?
De Italiaanse keuken, ik ben dol op het land en het eten, pizza, lasagne, spaghetti of macaroni, ik vind het allemaal lekker!


Wat is je favo foodfilm?
Een film heb ik niet echt, wat ik wel vaak heb is dat ik dan een film zit te kijken en opeens zin krijg in de dingen die ze in die film eten, heel vervelend soms.
Wat is je meest ultieme guilty pleasure? 
Chocolade, dat is echt zo cliché maar ik kan er soms echt enorm naar snakken, soms kan ik de verleiding dus ook niet weerstaan.
Wie is je grootste inspiratiebron? 
24kitchen, mijn oma en mijn moeder. Verder vind ik het leuk om een onderdeel van een gerecht (bijv. boontjes) in te typen op google en dan allemaal lekkere recepten op te zoeken.
Thuis koken of uit eten gaan? 
Lastig, dat ligt echt aan het moment. Zelf koken kan sneller en is vaak ook gezonder, maar soms heb ik gewoon zin om lekker veel naar binnen te schuiven en lekker te eten.
High end of Low profile? 
Low profile, ik houd van simpel eten en je maakt me ook heel blij met een goedkoop gerecht. 
Wat is je lievelings restaurant?
Pfoe, dat weet ik echt niet, ik hecht niet zoveel waarde aan restaurants. Ik vind wel dat er in Scheveningen en Utrecht veel leuke tentjes zitten waar je lekker kunt eten.
Boodschappen doe ik bij… 
Mijn moeder haalt vaak haar boodschappen bij Albert Heijn en Jumbo, ikzelf eigenlijk altijd bij Albert Heijn.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Moet ik daar nou serieus uit kiezen? Er zijn zoveel lekkere dingen en elke keer zeg ik weer dat dat echt het lekkerste is wat ik ooit heb gegeten. Nee, dat weet ik echt niet hoor!
Wat is je favo cocktail? 
Tja, ik ben nog geen 18 en heb dus 0,0 ervaring met cocktails, en dat is echt waar!
Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)? 
Heston Blumthal? Lijkt me Duits... Ik ken hem niet, dus dan ga ik voor George Clooney.
Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Basilicum en eitjes.
Mijn favo snack is…
Chips! Ik ben dol op paprika en naturel, lekker 's avonds op de bank met wat fris erbij!


Wat zit er op jouw pizza? 
Prosciutto, dat is met ham, kaas, mozzarella, tomaat en rucola.
Wat lust je echt niet?
Ik ben echt een slecht kind maar ik lust geen pannenkoeken en poffertjes, ik word er echt heel misselijk van!
Mijn favoriete foodblog is…
Foodgloss op youtube, mag dat ook?
Wat staat er op je food bucket list?
Ik zou heel graag de tomatensoep eens koken op de manier zoals mijn oma hem maakt, helaas nog nooit gelukt.
Ik kan niet leven zonder…
Kaas! 

Dat was de tag alweer! Neem de tag vooral over als je hem ook wilt doen en laat het even weten als je m hebt gedaan! Dat vind ik leuk.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt!



Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!

-xxx-

Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten