donderdag 24 juli 2014

De "Gewoon Niet" Tag


Hey,
Vandaag doe ik een tag voor jullie. Een tag die je waarschijnlijk al meerdere keren voorbij hebt zien komen op youtube en op verschillende blogs. Ik heb het over de "Gewoon Niet" tag. In deze tag worden 9 categorieën aan je voorgelegd waarvan je dan aan moet geven wat je gewoon niet vind kunnen in deze categorie. Ik ga de tag ook doen, ik wil er wel even duidelijk bij vermelden dat dit mijn mening is en dat dit niet bedoeld is om mensen te kwetsen of boos te maken. Dit is puur wat ik vind. Lees je mee?


Eten
Er zijn een aantal dingen die ik echt niet lekker vind, qua vis lust ik eigenlijk alleen zalm, witte vis, kibbeling, sliptong, paling en  garnalen. Maar voor de rest hoeft het wat mij betreft allemaal niet, al die graatjes! Ik houd ook niet zo van vlees, ik proef het verschil ook niet. Wat ik wel lekker vind is kip, schnitzel, hamburgers, rundergehakt en biefstuk. Maar sukadelapjes en speklappen? Nee, gewoon niet. Ik eet ook geen verse appel, omdat ik echt heel naar word van het geluid als de appel langs mijn tanden komt, het klinkt heel raar maar het is echt zo, ik krijg gewoon al kippenvel als ik er aan denk. In appeltaart en appelmoes lust ik het wel omdat het dan zacht is. Ik lust ook geen pannenkoeken, poffertjes en dat soort gerechten. Wel vind ik het heel irritant als mensen bij voorbaat al zeggen dat ze het niet lusten, voordat ze het geproefd hebben!


Muziek
Ik ben echt gek op muziek en er zijn weinig dingen waar ik me niet in kan vinden. Ik houd niet zo van die hollandse volksmuziek. Maar onze volksmuziek (uit mijn streek) vind ik dan wel weer leuk. Qua muziek wil ik eigenlijk alles wel proberen.
Kleding
Iedereen heeft natuurlijk een eigen stijl en daarom vind ik dit een lastige. Ik ben zelf niet van dat gothic-achtige stijltje maar ik vind het wel vet als iemand zich zo durft te kleden. Of als iemand gewoon een eigen stijl heeft, kan ik daar echt bewondering voor hebben. Ik heb er alleen een hekel aan als meisjes zo weinig aan hebben dat je alles ziet, zó goedkoop en je verhult dan ook niets meer voor iemand in het bijzonder. En leggings, sorry maar dat kan echt niet. Oh my, die doe je aan tijdens het sporten en in huis maar niet op straat of op school, ook niet als je er een tuniekje boven draagt. Gewoon niet.
 Geuren
Ik ben heel gevoelig voor geuren en vind maar weinig geuren echt lekker. Overal waar ik kom reuk ik nare geuren die ik niet kan omschrijven, mijn moeder vraagt altijd of ik zwanger ben omdat ik alles zo goed ruik. Ik ben zelfs eens niet goed geworden in een parfum-museum en ook ben ik wel eens de lush uitgerend omdat ik misselijk werd van al die verschillende geuren. Er zijn dus zo veel geuren die ik niet lekker vind, maar de echte killers zijn kokos en anijs. Brrr.. Daar krijg ik de kriebels van als ik er maar één vleugje van ruik.

Seizoen
Absoluut de herfst, ik haat de herfst. Het is koud, maar niet koud genoeg voor sneeuw, het regent en overal liggen bladeren. Bah! Wel kun je op een zonnige herfstdag prachtige foto's schieten, dat dan weer wel. Maar wat mij betreft mag het daarna snel winter worden, dan is het sinterklaas, kerst en dan ben ik jarig. Lekker warm binnen zitten en gezellig met vrienden chillen bij het haardvuur.

YouTube
 Ik ben dol op youtube! Het is dé site waar ik het meest op zit. Ik kan maar een ding bedenken wat echt irritant is en dat is dat ze constant de lay-out en het menu veranderen. Dan kan ik weer niks vinden. Een paar weken terug heb ik 20 minuten gezocht naar mijn videobeheer! Ik kon het nergens vinden!

McDonald’s
Ik ben net een klein kind maar ik en mijn broertje zijn gek op de McDonald's, ik vind bijna alles er wel lekker. Helaas kunnen we dit niet te vaak eten want het is natuurlijk wat minder gezond. Het enige wat ik er echt niet lekker vind is de milkshake banaan, veel te zoet.
Personen
Het klinkt misschien een beetje raar maar ik ben aan de ene kant gek op mensen, ze inspireren je, maken je blij en zorgen ervoor dat je je veilig voelt. Maar er zijn ook mensen die je naar beneden proberen te halen, je een slecht gevoel geven of je onbewust afkatten. Ook kan ik er niet tegen als mensen jaloers zijn, bah, jij hebt ook je sterke kanten. Daarom heb ik vaak een hekel aan dat soort mensen.
Party
Tja, meisjes die de hele tijd met hun kont staan te draaien voor een jongen, ik kijk wel even de andere kant op. Mensen die doen alsof ze zo zat zijn dat ze niet meer op hun benen kunnen staan en in werkelijkheid een glaasje op hebben. Mensen die denken dat ze door je heen kunnen lopen of mensen die je niet eens zien. (ik ben klein) En dat ene wijf die je constant arrogant aankijkt zonder enige reden.

Dit was de "Gewoon Niet" tag. Ik hoop dat je m leuk vond! Wil je de tag overnemen op je eigen blog? Doe dat vooral en stuur me een e-mail met de link er naar, ik vind het leuk om dat te lezen/zien!



Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com. Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurd! 

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten