maandag 2 juni 2014

FOTD: Lost In Purple Paradise

Hey,
Ben jij ook wel eens in Paradise met je ooglook? Ik wel, vooral met deze prachtige paarse ooglook. Afgelopen weekend trok ik een mooi legergroen shirt aan en ging aan de slag met al mijn paarse oogschaduw, uiteindelijk kwam er een mooie look uit. Omdat ik weet dat veel meiden en vrouwen moeite hebben met het variëren van kleur in hun oogschaduwlook, laat ik je vandaag zien hoe ik dit heb gedaan. Met een paar simpele producten, die ook nog eens budgetproof zijn, kom je al een heel eind. Experimenteren maar! Klik op "meer lezen" voor al mijn tips!



Paars is een van mijn favoriete kleuren en staat heel mooi bij mijn groene ogen, paars staat trouwens altijd wel mooi, bij blauwe, bruine en grijze ogen. Het ligt er maar aan hoe je het combineert en het is belangrijk om de rest van je make-up rustig te houden.

Eerst laat ik je zien wat voor producten ik gebruikt heb voor deze FOTD!
Ik zet alle producten even onder elkaar op een rijtje:
- Essence - Ronde kwast om de arcadeboog mee aan te zetten
- Essence - Platte kwast
- Catrice - Absolute Bright Pallette (klik voor review)
- Essence - Schuin afgesneden kwast voor blush en bronzer
- Essence - Ronde poeder -en foundationkwast
- Essence - I Love Stage Oogschaduwbasis
- NYC (New York Color) - Show Time Mascara in Black
- Miss Sporty - Mono Oogschaduw in 107 Scandalous (klik voor review)
- Essence - Quattro Eyeshadow in 12 Purple Day
- Sephora - Jumbo Liner Waterproof in 14 violet
- HEMA - Under Eye Concealer in 01
- Miss Sporty - Miss Cocktail Lipgloss in 017 Pasao (klik voor review)
- Essence - Silky Touch Blush in 40 Natural Beauty

Dat waren alle producten, ik laat je nu een aantal foto's van de look zien en vertel je hoe ik alles heb aangebracht, laten we snel beginnen!

Ik heb dus gekozen voor allemaal paarse tinten op mijn ogen, toch heb ik geprobeerd de look niet al te donker te maken omdat ik deze look gewoon overdag wilde dragen. Mijn blush en lippen heb ik rustig gehouden zodat de ooglook opvalt en de rest niet afleidt.
 Op mijn ogen draag ik in de arcadeboog de oogschaduw van Miss Sporty, deze heb ik een beetje in een puntje aangebracht. Op het bewegend ooglid draag ik de vierde kleur van links uit het Absolute Bright doosje van catrice. Aan de buitenkant van mijn bewegend ooglid bracht ik de kleur aan uit het Essence doosje, de kleur die rechtsboven zit. Met de Sephora Jumbo Liner trok ik een lijntje vanaf het midden van mijn oog tot aan de buitenkant, vervolgens ging ik onder mijn oog verder en trok de lijn door tot aan het midden. Als laatste bracht ik de mascara van NYC aan, die echt heel er goed werkt overigens.
Onder mijn ogen en op plekjes draag ik de HEMA under eye concealer, zo zorg ik ervoor dat mijn huid rustig en egaal overkomt. Ik heb de concealer goed uitgewerkt met de ronde Essence poeder -en foundationkwast. Ik heb gekozen voor een naturelle blush van Essence die niet kan vloeken met het paars. Op mijn lippen draag ik een zachte kleur lipgloss van Miss Sporty om de look lekker girly en casual te houden. Je kunt er wel een lipstick bij dragen maar vaak kleurt dit niet zo mooi bij het paars en kan het zelfs een beetje vloeken, buiten dat maakt lipstick de look veel chiquer en dat is niet wat ik wilde voor overdag. Als je een feestje hebt kun je wel voor lipstick gaan, maar dan is het heel belangrijk dat je een koele kleur kiest die goed bij het paars matcht.
 Dit was mijn Face Of The Day met paarse oogschaduw waarvan je een paradijselijk gevoel krijgt. Ik krijg helemaal zin in de zomer als ik dit zo zie. Experimenteer jij wel eens met felle ooglooks? Ik vind het heel leuk, maar paars blijft mijn favoriet.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, kun je een reactie achterlaten onder dit artikel of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com . Volg mij ook op Instagram om op de hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende!
-xxx-
Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten