donderdag 29 mei 2014

Mijn Interieurinspiratie!


Hey,
Interieur is iets wat me keer op keer fascineert, ik kan uren rondneuzen op woonwebsites en interieurinspiratie blogs kijken. Ook ben ik altijd alert buiten de deur, overal waar ik kom houd ik mijn ogen open en kijk ik hoe er op verschillende manieren met kleur, materialen en stijlen wordt gespeeld. Ik probeer iemands smaak te ontdekken en een gevoel te krijgen in een bepaalde kamer. Ik kan uren in mijn kamer bezig zijn met dingetjes veranderen omdat ik denk dat het dan mooier, handiger of meer trendy is. Kortom, ik ben vrijwel altijd bezig met interieur. Daarom deel ik vandaag mijn tips met je over hoe je overal zoveel mogelijk inspiratie uit kunt halen. Lees je mee?


Om je heen kijken:
Kijk altijd goed om je heen, zo krijg je een bepaald gevoel bij een ruimte, ontdek je een stijl of zie je dingen die je handig lijken. Door alleen al te kijken kun je heel veel nieuwe ideeën krijgen en je eigen draai eraan geven. Loop je even snel die woonwinkel in? Zit je bij de kapper? Of ben je bij iemand op bezoek? Er zijn altijd plekken waar je iets kunt oppikken. Oogjes open dus! Ik geef je nu een paar punten waar je op kunt letten.
- Kijk goed naar kleurgebruik. Kleurgebruik geeft iemands smaak aan en geeft je een bepaald gevoel. Gebruikt iemand felle kleuren? Dan is deze persoon heel creatief en ruimdenkend. Maar je kunt ook kijken naar warme en koele kleuren, warme kleuren geven een warm gevoel en zorgen voor een knusse sfeer, koele kleuren geven vaak een iets oppervlakkige uitstraling, dit hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn.
- Let op materiaalgebruik. Met materialen werkt het een beetje hetzelfde als met kleuren, gebruik je metalen lampen en beton, dan geeft dat een wat stoere uitstraling. Zachte kleden en kussens geven je juist een warm en veilig gevoel.
- Bepaal iemands smaak. Heeft iemand een kleurrijke kamer met veel gekke frutsels en rommeltjes overal? Dan heb je te maken met iemand die van felle kleuren houdt en van een beetje gekkigheid. Heeft iemand veel lichte kleuren, wil dit niet zeggen dat iemand daar niet van houd, maar deze persoon wil gewoon meer rust om zich heen en fleurt dit op met kleurrijke details.
- Kijk naar hoe iets is samengesteld. Is iets heel symmetrisch opgesteld of juist heel asymmetrisch? Dit geeft aan van welke kant iemand wil dat iets bekeken wordt. Om een voorbeeld te geven, een dienblad met verschillende kaarsen en vaasjes. Zijn alle kaarsen naar een kant gezet of kun je het van alle kanten bekijken?
- Handige systemen oppikken. Zit je bij de beautysalon en zie je een handige manier om potjes en flesjes op te bergen?  Sla dit op in je hoofd of schrijf het desnoods op. Eenmaal thuis aangekomen kun je er je eigen draai aan geven en het helemaal bedenken zoals jij het handig vind. 
 
 
 In de bladen en op het internet:
Tegenwoordig hoef je maar Interieurinspiratie in te typen op google en je vind tig blogs waar je uit kunt kiezen, als ik mag kiezen welke mijn favoriet is: eenigwonen.nl. Ook worden er genoeg tijdschriften gemaakt waarin je inspiratie kunt vinden. Ik geef weer wat tips voor wat je kunt doen voor de meeste inspiratie.
- Mapjes maken op je computer. Maak een mapje aan op je computer waar je mooie interieurplaatjes in opslaat, mocht je aan de slag willen dan pak je deze erbij en heb je al je inspiratie binnen handbereik.
- Plaatjes uitknippen. Als je tijdschriften eenmaal hebt gelezen kun je inspirerende plaatjes eruit knippen, deze plak je in een map en ook zo heb je weer makkelijk alles bij de hand. Als je dit zonde vind kun je ook al je interieurbladen apart bewaren.
- Opbergsystemen. Zie je een leuk opbergsysteem in een blad maar heb je niet zoiets en ook geen (geld, tijd, zin) om naar de winkel te gaan? Bedenk iets wat ongeveer hetzelfde is. Dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en als je alles netjes maakt ziet het er net zo goed uit.
- Verkooppraatjes. Vaak in woonboulevard winkels staan ideale praatjes over bepaalde meubelstukken of opbergsystemen, trap hier niet zomaar in en denk goed na voordat je daadwerkelijk iets gaat kopen.
 
Openbare plekken:
Ook op openbare plekken zijn er vaak inspirerende dingen. Er zijn wel een paar dingen waar je zeker op moet letten.
- Reclame. Soms haal ik mijn inspiratie uit de gekste dingen, ook uit dingen die met reclame te maken hebben, zoals posters of reclame op winkeldeuren. Soms zitten er leuke spreuken in, of leuke patroontjes. 
- In tuinen. Zelfs in tuinen kun je soms leuke dingen zien, een gek patroon of leuk boeket op de tuintafel, ik kan van alles bedenken.
 
Dit was mijn artikel over wooninspiratie en hoe je het overal vandaan kunt halen. Ik hoop dat je door dit artikel een beetje bewuster om je heen kijkt naar wat er allemaal te zien is.
 
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je hierbeneden een reactie achterlaten of mailen naar: lifetalktogether@outlook.com en volg mijn blog op Instagram om op te hoogte te blijven van alles wat er rondom mijn blog gebeurt.

-xxx- Nienke
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten